«Landras» tras la incertidumbre: así fue la ofrenda al San Xoán carballés

Patricia Blanco
p. blanco CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Hoy es el día del Sacramento, festivo en la capital de Bergantiños, y uno de los más sentidos. Saldrá la única procesión del año y siguen en O Chorís los conciertos. Además, acaba el plazo para participar en el concurso de flores de San Xoán

25 jun 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

«Pasados tempos de incerteza, vemos con ledicia como as landras volver xermolar», pronunció este jueves Evencio Ferrero, alcalde de Carballo, en su ofrenda al patrón durante la misa de San Xoán, una de las tradiciones que se han mantenido pese al impacto claro de la pandemia en estas fiestas «non festas»: «Sabemos que o tempo escuro do pasado recente aloumiñará cada segundo do mellor que está por vir. Fomos pouco a pouco limpando o medo, abrindo as gaiolas de fóra e de dentro, protexendo a quen o precisa, construíndo chanzo a chanzo a nova seguridade que tanto estamos a desexar», afirmó el regidor en el templo en una jornada que, como la de hoy, es festivo local en Carballo. Porque la celebración va dentro: «Volvemos con ledicia a falar nestas datas, santo patrón, da xuntanza da xente, do arrolar das palabras, do labrado con milleiros de mans que residiron entre nós, pero volvemos tamén do cansazo dun camiño que aínda así continúa preto da beira dun río manso á procura do mar que nos dá vida (...) Por iso, patrón San Xoán, queremos que o camiño se volva rexo para manter a firmeza da vida».

BASILIO BELLO

Habló Ferrero de ausencias, de solidaridad, de tiempos que llevan a agradecer a quien acoge y da trabajo: «Pedimos un ano máis, patrón San Xoán, que nestes tempos recentes de fondas treboadas no corazón de quen sinte, acollas e axudes a toda a nosa xente, alumnado e profesorado, a toda, e comprendas que precisamos da túa cuncha protectora chea da auga do Anllóns e da forza das novas landras vizosas para superar a forte dor que nos amola agora». En una iglesia con asistencia limitada por las restricciones del covid, el regidor formuló su petición de este año de nuevo especial: «Acolle aos nosos traballadores e empregados, e ás xentes do comercio e mais da industria, de todos os oficios e todos os saberes. Grazas polo que levamos feito e perdóanos cando non deamos atinado nas decisións. Que as túas augas reguen de felicidade o corazón de quen queremos seguir sendo bos e xenerosos. Concédelle a esta terra o non perder aos seus polo mundo, pois somos xente traballadora nunha terra rica e na que ninguén quere apagar a luz para poder no futuro seguir gozando da túa festa». Fue un 24 de junio, además, de primeras comuniones, una jornada especial, pese a todo, en la parroquia de García Gondar.

BASILIO BELLO

Hoy, día del Sacramento, saldrá la única procesión de este año

«Somos parte do rio da vida no que como galegos e galegas buscamos ese mar sen rexistro de propiedade, pois os camiños son sempre regresos cando se comparte a mesma terra, as mesmas fontes, o mesmo ar e o mesmo desexo do traballo que queremos neste pobo que se chama Carballo», pronunció Ferrero. Un Carballo que conoció bien los embates de la pandemia y que, ante estas fiestas patronales, ha vuelto a optar por la prudencia. Hoy, quizás, vaya a ser el día más especial, el del Sacramento. Tras la misa a las 12.30 horas en la iglesia parroquial, saldrá la única procesión de este año, con una carroza engalanada seguida únicamente por autoridades y funcionistas, aunque se anima a los vecinos a decorar sus ventanas. Se harán paradas en los altares de las calles Gran Vía, Cervantes y A Braña, como se viene haciendo siempre.