Alcaldes de Bergantiños analizan la situación del covid a escasas horas de que se reúna el comité clínico

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

BASILIO BELLO

Hablan para La Voz los regidores Evencio Ferrero (Carballo), José Manuel López Varela (A Laracha), Walter Pardo Añón (Malpica), Lois García Carballido (Ponteceso) y José Luis Pérez Añón (Laxe)

25 ene 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El comité clínico del Sergas se reúne, en principio y salvo contratiempos de última hora, en la mañana de este lunes para analizar la grave situación epidemiológica de Galicia. El posible cierre de la hostelería en A Laracha y en Carballo y el paso al nivel de máxima restricción para concellos con elevada incidencia covid están encima de la mesa. De todo ello hablan para La Voz de Galicia los alcaldes Evencio Ferrero (Carballo), José Manuel López Varela (A Laracha), Walter Pardo Añón (Malpica), Lois García Carballido (Ponteceso) y José Luis Pérez Añón (Laxe). 

«A tendencia é á baixa, pero será o comité clínico quen tome a decisión»

José Luis Pérez Añón, primer edil de Laxe

El 15 de enero Laxe tenía contabilizados 50 casos activos en el que ha sido el peor dato de esta denominada tercera ola de la pandemia. Ayer había 39, dos más que el sábado. El alcalde, José Luis Pérez Añón, considera que los últimos datos parecen indicar «certa estabilidade na incidencia, aínda que a tendencia é, polo xeral, á baixa en comparación coa existente hai unha semana». El mandatario cree que no hay motivos para incluir a Laxe en el nivel máximo de restricciones, aunque también dejó claro que será el comité clínico de Sanidade el que tenga la última palabra al respecto.

«A incidencia vai en aumento, poderiamos pasar ao nivel máximo»

Lois García Carballido, alcalde socialista de Ponteceso

El mandatario de Ponteceso, Lois García Carballo, lo tenía claro ayer: «Os datos son malos, incrementamos en sete os positivos en apenas vinte catro horas. Poderiamos pasar ao nivel máximo das restricións sanitarias». Y argumentó el posible cierre perimetral de Ponteceso: «Hai alumnos que estudan en Ponteceso que residen en concellos limítrofes. O mesmo sucede co centro médico, ao que acoden veciños de Cabana, de Traba de Laxe... Somos un concello de tránsito en Bergantiños e, como non, tamén vémonos afectados polas festas do Nadal. Agora sufrimos as consecuencias».

«Nunha semana pasamos de 89 a 316 casos, hai que frear esta tendencia»

Evencio Ferrero, mandatario de Carballo

El alcalde de Carballo, Evencio Ferrero, teme que el comité clínico sanitario adopte nuevas y duras medidas restrictivas contra la capital de Bergantiños: «Imos a ver que pasa na xuntanza de mañá [por hoy para el lector], pero a realidade é que pasamos nunha semana de 89 a 316 casos e, dalgunha forma, haberá que frear a tendencia. Iso si, nos últimos días parece que as cifras ralentizáronse un pouco». Y añadió: «É posible que a hostalería se vexa afectada por estes malos datos, aínda que cremos que na maior parte destes positivos a hostalería non ten nada que ver», indicó Ferrero.

«Dados os datos, existe o risco de acabar como Arteixo, Viveiro e Xinzo»

José Manuel López Varela, alcalde de A Laracha

El regidor de A Laracha, José Manuel López, se mostró ayer muy preocupado por las cifras de positivos confirmados: «A situación epidemiolóxica é tremendamente complicada. Temos 120 casos confirmados, cinco máis que o sábado. Dados os datos que se nos facilitan existe o temor de que A Laracha acabe como Arteixo, Xinzo e Viveiro. Haberá que esperar ao que digan no comité clínico, pero de confirmarse, a hostalería veríase afectada polas novas restricións». Más optimista se mostró con respecto al comercio: «Non creo que lle afecten, en caso de que finalmente se apliquen estas medidas».

«Temo que Malpica pase a nivel máximo de restricións, xa son moitos os positivos»

Walter Pardo, alcalde socialista de Malpica

Para el socialista Walter Pardo, los datos de incidencia de Malpica «son malos». Y añadió: «Hoxe [por ayer para el lector] temos 39 casos, un máis que o sábado e sete máis con respecto ao venres. Non me estrañaría que Malpica pasase ao nivel máximo de restricións sanitarias. Persoalmente, son moitos positivos e o peor é que a tendencia dos últimos días é de aumento», lo que conllevaría al cierre perimetral del término municipal. La única nota positiva para el regidor es que Malpica se encuentra todavía lejos del récord de 89 casos diagnosticados en un solo día durante la segunda ola de la pandemia.