Mariluz Imia: «Ofrecemos turismo de realidades, de experiencias, que o que veña, repita»

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

ANA GARCIA

Turismo a toda costa | «Temos música e baile tradicionais , cultura, natureza... Todo iso hai que aproveitalo, explica la gerente de Alalá Turismo Terra e Sons

24 nov 2020 . Actualizado a las 04:14 h.

La cabanesa Mariluz Imia Rivera (1977) se define, a sus 42 años, como una persona inquieta: «Sempre preciso de novos retos, de motivacións na vida, non son de estar parada». Profesora de secundaria, compaginaba su puesto en el instituto Terra de Soneira de Vimianzo con la dirección de una agencia comercial adscrita al Banco Santander en Ponteceso.

Pero en el 2016 su chip vital le pidió un nuevo cambio de rumbo. Rauda y veloz, solicitó una excedencia en Educación para poner en marcha una iniciativa pionera en la Costa da Morte. Surgió así su proyecto empresarial: Alalá Turismo Terra e Sons. Toda una declaración de intenciones de lo que iba a poner en marcha tiempo después.

Mariluz Imia se hizo, en plena pandemia y en pleno confinamiento de la población, con la concesión del albergue juvenil municipal de Cabana y en la actualidad afronta una inversión de 70.000 euros en dotar las instalaciones de todas las mejoras y comodidades posibles para un recinto, que tendrá capacidad para 42 personas: «Se non fose polo coronavirus creo as obras xa estarían rematadas», indicó.

La autónoma explicó los pormenores de su ambicioso proyecto empresarial: «Galicia é unha terra de cultura, de contrastes, de patrimonio, de folclore, de música tradicional, de natureza... Uns activos que precisan poñerse en valor e dalos a coñecer. O importante non é que o turista veña, senón que repita, que é o realmente complicado nestes casos. Ofrecemos un turismo de realidades, de sensacións, de experiencias, de que o que veña, repita».

Este denominado turismo de realidades conlleva la puesta en marcha de diferentes paquetes turísticos promocionales, que incluyen los deportes náuticos, rutas por el Camiño dos Faros, ciencia, ornitología, talleres educativos y formativos, jornadas didácticas, manualidades artesanía en todas sus variantes... Un sinfín de propuestas para todo tipo de públicos y a todas horas. «A nosa filosofía consiste en admirar o sinxelo, o goce do natural, a contemplación da beleza, escoitar, ver, sentir, vivir, rir, aprender e mergullarse no que nós chamamos turismo de realidades», comentó la autónoma, quien añadió: «Propoñemos visitar as nosas vilas, praias, montes, o patrimonio histórico, cultural e natural... Co obxectivo básico e primordial de impacto cero no entorno urbano, ecolóxico e paisaxístico. Queremos, en definitiva, conservar, fomentar e manter o que xa temos, o que Galicia pode ofrecer ó viaxeiro».

Esta oferta turística tiene como su primer público potencial, el turista de proximidad: «Principalmente grupos aos que se pon á súa disposición unha ampla oferta de actividades que Alalá pode levar a cabo por mediación de programas predefinidos que, ademais, se poden modificar e cambiar para adaptalos aos gustos e inquedanzas do viaxeiro».

Estudiantes y deportistas

Además de estos colectivos, la apuesta de Alalá Turismo Terra e Sons va encaminada a estudiantes y deportistas: «No albergue de Cabana houbo sempre a presenza de deportistas vinculados ao baloncesto ou a halterofilia. E iso queremos mantelo cunha ampla aposta polo deporte, como as andainas, toda vez que somos o epicentro do Camiño dos Faros, e contamos cun esteiro único como o do Anllóns para a práctica do kaiak ou o piragüismo», dijo Mariluz Imia.

La gente de Alalá Turismo Terra e Sons trabaja en la adecuación de un albergue para hacerlo confortable y diferente al resto: «Dotámolo de cabinas totalmente individualizadas, con todo tipo de comodidades para o turista e todo ilo con lámpadas led». Los precios por estancia y día son más que atractivos, sobre todo en un contexto económico y sanitaria tan complicados como los actuales: «Nove euros para os menores de trina anos, e trece para os maiores desa idade».

Mariluz Imia ya trabaja en la ampliación del negocio, pero manteniendo la esencia: «Queremos exportar o modelo á comarca de Ferrolterra, a San Andrés de Teixido, onde buscamos un emprazamento onde poder impulsar un centro de aloxamento similar ao de Cabana».