Alberto Sueiro: «O FIOT non se sostén sen os ingresos de público, fai falla un teatro maior»

Marta López CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

José Manuel Casal

Sueiro, director do FIOT e da A.C. Telón e Aparte, revindica un espazo máis grande, agora que os aforos son reducidos. Do 9 ao 18 de outubro celebrarase o «FIOT en pausa», con programación reducida

27 sep 2020 . Actualizado a las 20:14 h.

Entre todo o que a covid levou por diante nos últimos seis meses hai que sumar unha cita máis, unha que doe especialmente para os carballeses famentos do teatro que o outono adoitaba traer parello. Non haberá FIOT este ano, pero si unhas píldoras que manterán a esencia do festival cunha programación moi reducida e unha aposta firme pola produción galega. Este FIOT «en pausa», explica o director, Alberto Sueiro (Carballo, 1962), servirá tamén para reflexionar sobre como será o futuro desta cita, máis que consolidada na axenda cultural carballesa.

-Sería duro tomar a decisión de suspender o festival.

-Moi duro, polo feito de que se interrompa desta maneira e pola razón que é; pero tamén porque hai menos dun mes nós seguíamos confiando en poder facer unha edición normal. Hai moitísimo traballo que, finalmente, non terá premio.

-Nestes preto de trinta anos de percorrido, será esta a primeira vez que non se faga?

-Si. Non todos os anos foron iguais e o formato actual pouco ten que ver co inicial, pero será a primeira vez, dende que comezamos en maio do 1992, que non se celebre o festival.

-Aínda así, algo de teatro haberá, e de procedencia galega.

-Para o FIOT houbo sempre varios aspectos esenciais: o público, as artes escénicas galegas e o apoio aos novos creadores. Nunha situación tan dramática para o sector tiñamos que facer algo, co cal decidimos manter practicamente todo o teatro galego que tiñamos contratado. E tamén o certame Micro Teatro, porque son espectáculos que os creadores fixeron especificamente para espazos de Carballo e non nos parecía ben deixalos despois de todo un ano traballando nisto. Ademais, e dende hai anos, o festival tamén participa na produción de pezas. Dado que son proxectos que non se fan da noite para a mañá, senón que requiren dun tempo de preparación, quixemos tamén respectar iso.

-Como a peza que escribiu Rosalía Fernández Rial e que inaugurará a sección FIOT Fónico.

-Levamos moito tempo, e con moita xente implicada, traballando neste proxecto, que tanta ilusión nos fai e que xunta varios aspectos. Cos murais de Carballo como escenario, acudimos a Rosalía, unha gran artista e experimentadora, para probar con novas formas de ver teatro. Queremos usar o móbil, o que ata agora estaba considerado como o peor inimigo do teatro, precisamente para ver teatro. Temos moitas esperanzas postas neste proxecto, no que tamén contamos coa inestimable colaboración de Quico Cadaval como director, e do Concello, que proporcionou unha app.

-O teatro lido escolar, cun formato tamén en audio, xa foi louvado por expertos no sector.

-Así é. Murgia, director do teatro nacional belga, veu a Carballo o ano pasado para unha das dúas únicas representacións en España do seu espectáculo e quedou impresionado co teatro lido e a participación dos escolares, xa que el cría moito nos podcasts como unha vía para a dramaturxia do futuro.

-Que destacaría do programa?

-Que é unha aposta pola produción teatral galega. Tiña que ser unha escolma moi pequeniña, pero que ao mesmo tempo mantivese a esencia do FIOT, así que acudimos a compañías galegas de reverencia, como Sarabela ou Chévere, e a un proxecto nacional protagonizado por Carmen Machi e dirixido por Andrés Lima, que é o Premio Nacional de Teatro 2019. A idea é que en Carballo se vai ver teatro moi bo, e que serán compañías galegas as que o traian.

-Con que aforo traballarán?

-Isto foi un dos grandes cabalos de batalla deste horrible mes de setembro. No momento no que Carballo estaba baixo restricións estabamos limitados a 60 persoas pero, tendo en conta que é algo cambiante, agora poderiamos chegar ata o 75 % do aforo. Aínda así, o FIOT xogará co 50 % como máximo, para refrendar a idea de que o teatro é unha actividade totalmente segura. Haberá accesos separados e unha organización innovadora para que todo o mundo veña tranquilo e con ánimo de gozar.