El concello de Carballo vuelve a expedientar a la empresa que hace la calle Barcelona

La Rúa Concepción Arenal se abrió ayer de nuevo al tráfico tras la reurbanización


carballo / la voz

El alcalde de Carballo, Evencio Ferrero, participó ayer en el programa Cita co Concello de Radio Voz Bergantiños, donde centró la atención en las obras tanto que se están llevando a cabo como en otras previstas. En este sentido, comunicó que el pasado viernes se le abrió un segundo expediente a la empresa que hace las obras en la calle Barcelona, Fonsan, informándole de que o bien rematan la ejecución en «un prazo de tempo breve», o el concello rescindirá el contrato. «Era unha obra moi necesaria, que ademais foi solicitada polos residentes e comerciantes, e que se acabou convertendo nun problema. Os prazos están moi superados e isto non é normal. É algo que non nos pasou con ningunha outra empresa», comentó.

Baños Vellos

También informó de que tras la exitosa reunión del consistorio con los vecinos para recoger sus opiniones de cara a la actuación integral en la zona de los Baños Vellos, su equipo ya está redactando el plan estratégico: «Está satisfeito coa resposta. Tamén se fixeron enquisas a pé de comercio con cada entidade que está nesa zona ou nas proximidades. É certo que conxugar todos os intereses é complexo, pero esperemos que ao final o resultado sexa satisfactorio para a gran maioría dos veciños», dijo.

Sobre la Rúa Concepción Arenal, que se abrió ayer de nuevo al tráfico tras la reurbanización, aseguró que la satisfacción con las obras fue «plena en todos os sentidos». Asimismo aseguró que «pronto» terminará la canalización de agua hacia Oza y Razo, así como los centros sociales de Lema y Bértoa, y anunció que «brevemente» se firmará la reforma integral de la Rúa Bos Aires con la empresa local Ramón Vázquez y Reino, al igual que la seguridad en los pasos de peatón.

Castrillón

También el lugar de Castrillón, en la parroquia de Lema, viene de sumarse a los núcleos rurales singulares del municipio que cuentan con todo el viario pavimentado con cemento. La ejecución del proyecto incluyó la instalación de la canalización para la futura conexión a la red de abastecimiento del agua a Lema.

El alcalde anima a usar la tarjeta de transporte metropolitano en las nuevas rutas

El regidor de Carballo trató otros muchos temas en el espacio radiofónico.

Transporte. Aprovechó el hecho de que las rutas de transporte público en autobús en Carballo y municipios limítrofes se han multiplicado para hacer un llamamiento: «Animo aos veciños a que usen a tarxeta metropolitana que lle permitirá ter descontos», pronunció. Asimismo, destacó que puntos importantes como el centro de salud tendrán esa cobertura de transporte.

Limpieza de montes. Evencio también recordó que trescientos vecinos están advertidos de que deben limpiar los montes en el plazo de 15 días a contar desde el 11 de este mes: «No Concello de Carballo somos zona de elevado risco de incendios polo alto número de incidencias que se producen anualmente, entón, necesariamente hai que limpar eses lugares, neste caso máis de trescentas parcelas, para non afectar a vivendas e non ter que lamentar desgrazas e minimizar os riscos materiais».

Balance económico. El alcalde no quiso adelantar cifras sobre el balance económico del año 2019 que tiene que ser presentado antes de que llegue abril. No obstante, volvió a quejarse de la regla de gasto heredada de Montoro: «Sigo sen entender como a concellos que ano a ano xeramos máis ingresos que gastos, por que non se nos permite investilos cando hai tantas necesidades. O Estado terá que preocuparse do gasto en aqueles que ingresan menos do que gastan. E se gastan moito, terán que restrinxir eses gastos. Pero xa somos a maioría os que xeramos no conxunto da administración local máis de 7.000 millóns de euros de superávits cada ano, e seguímolos mellorando».

Ordenanza de ruidos. También recordó que pronto entrará en vigor la ordenanza de ruidos.

Esperas en el centro médico. Por último, se unió a las quejas de los vecinos por las altas esperas en el centro médico para ser atendido, ya no solo cuando se piden citas sino en urgencias, totalmente saturadas: «Estamos vendo como houbo moi mala planificación sanitaria e como florecen agora os problemas na época de inverno coa gripe. Que teñamos que esperar nalgún caso catro horas non está dentro dos parámetros razoables», apuntó.

La voz de la oposición

Andrés Eirís, de Terra Galega, preguntó: En relación á convocatoria para a provisión temporal de administrativos de administración xeral e a raíz de queixas recibidas no correo electrónico de Terra Galega por parte de varios aspirantes da mala redacción do primeiro exame na súa versión en galego, queremos saber por que se publica na web municipal a versión en castelán cando dende o ano 2013 o Concello de Carballo ten en vigor unha ordenanza para o impulso da lingua galega.

«É un proceso selectivo de persoal no que hai un tribunal que está integrado exclusivamente por funcionarios da administración local. E, polo tanto, é unha decisión do tribunal. Tense feito noutros moitos procesos selectivos, pero non hai ningún tipo de mala intención por parte do tribunal. Pero por parte dos aspirantes, non houbo ningunha reclamación ou observación de cando se fixo o exame de se algunha pregunta non era facilmente lexible ou que puidera permitir o equívoco á hora de responder», respondió el alcalde.

Que está pasando coa canceira municipal cando hai xente que está en lista de espera para adoptar cans e parece ser que a traba é algún tipo de documentación que ten que ver co concello? Hai algún problema neste sentido?, preguntó Mari Carmen Vila (PSOE).

«Non, creo que está funcionando con bastante normalidade. O que si que é certo é que dende o cambio de lei de protección animal hai uns dous-tres anos, a canceira está saturada porque non están permitidos os mesmos criterios que había con anterioridade en canto aos espazos públicos de tenencia de animais. E chega un momento que hai poucos cubículos para que os animais estean alí. Hai un nivel de ocupación altísimo.», contestó Evencio.

Paula Nogueira, del Partido Popular, lanzó la siguiente cuestión:

A execución da mellora da rúa Barcelona e da fase de Sísamo provocaron o desvío do tráfico por rúas accesorias que non están preparadas para soportar tanta carga de vehículos. Falo das rúas Fiúnchos, Buxos, Queiroas, que presentan a día de hoxe un estado bastante preocupante. Que tipo de actuacións ten previsto facer unha vez que se restaure o sentido do tráfico?

«Cando hai unha rúa que ten que soportar tráfico moi superior ao habitual, era previsible que sucedera. O estado da rúa Fiúnchos clama porque se faga unha actuación inmediata. Xa está falado cos técnicos municipais para que rematada a obra da rúa Barcelona se faga unha reparación para que os veciños que alí viven non teñan que padecer un estado lamentable. E igual sucede coas outras», señaló el regidor.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El concello de Carballo vuelve a expedientar a la empresa que hace la calle Barcelona