Pablo Canosa: «O turismo vai ir a máis este ano, xa se ve polo número de reservas»

Santiago Garrido Rial
s. g. rial CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

José Manuel Casal

Turismo a toda costa | Este empresario de Cee, que representa al sector en Bergantiños, Soneira, Fisterra, Mazaricos y Carnota, participa en Fitur, donde la CMAT dará a conocer una guía

21 ene 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Pablo Canosa Quintáns (40 años), empresario turístico de Lires (Cee), donde regenta el hotel-restaurante As Eiroas desde el 2006, es el presidente de la Asociación de Profesionais do Sector Turístico da Costa da Morte (APTCM) desde hace seis años, además de secretario de Costa da Morte Asociación Turística (CMAT), que agrupa a los municipios de Bergantiños, Soneira y Fisterra, además de Mazaricos y Carnota. El presidente de turno hasta el año pasado era el alcalde de Mazaricos, y ahora está al frente el de Muxía, Iago Toba.

La CMAT, dentro del geodestino Costa da Morte, estará en Fitur desde mañana, y llevará un producto denominado Catro formas de vivir a Costa da Morte intensamente. «É unha guía turística que recolle catro potenciais turísticos moi importantes da Costa da Morte. Denomínanse Carácter mariñeiro, Naturalmente salvaxe, Máxica e espiritual e Tradicional e profunda. O primeiro trata sobre a influencia da costa na terra cos oficios do mar, a gastronomía e a artesanía, ademais de actividades deportivas e de turismo mariñeiro. O segundo, as paisaxes agrestes, cantís, praias e rutas. A máxica é polas lendas, romarías, festas e o Camiño, e a tradicional, o folclore, a tradición e o patrimonio», señala Canosa.

La guía se presentará mañana miércoles, por la tarde, en Fitur, a cargo de Iago Toba, el delegado Ovidio Rodeiro y el vicepresidente de la Diputación, Xosé Regueira.

Canosa explica que esta guía es posible gracias a un amplio trabajo de campo, fruto de numerosas reuniones con los profesionales, y siempre en el marco de la elaboración de un plan estratégico. La publicación se ha diseñado para que el visitante, o simplemente el interesado «coñeza todo o potencial turístico da Costa da Morte». Además de los empresarios directamente involucrados, en las reuniones han participado técnicos y expertos de la Universidade de Santiago, entre otros. Para este año se han editado 140.000 ejemplares en inglés, gallego y castellano, pero también se puede descargar desde la web www.visitacostadamorte.com.

Será este el acto estrella de la CMAT en Madrid, pero los empresarios acuden sobre todo a vender sus productos, hacer contactos y aprender. El sector en la comarca está creciendo mucho y el trabajo es constante. Además, las perspectivas para este 2020 son buenas o muy buenas. «O turismo vai ir a máis este ano, xa se ve polo número de reservas que se están facendo», explica. Cree que incluye, de manera importante, que el Xacobeo 2021 está muy cerca, pero también el auge de otra ruta, como el Camiño dos faros. «Pero o Camiño de Santiago e a prolongación a Fisterra e Muxía, co Ano Santo ás portas, son moi boa bagaxe para atraer xente, que xa está chamando», asegura.

Sobre el Camiño, asegura que es algo clave, y que además está muy promocionado por todas las Administraciones. Y es que no se trata solo de un fenómeno turístico, sino que va mucho más allá y es transversal: «Isto afecta e beneficia a todo o mundo: ás panaderías, ás carnicerías, ás empresas de bebidas, ás de produtos de mercado... A todos, iso estase vendo. O potencial económico do Camiño é total. Se nos falta, morremos. Eu durante nove meses teño 14 empregados, e coma min moita xente», indica.

Atractivos clásicos

Por supuesto, hay muchos más motivos de fondo para visitar la comarca, empezando por los tradicionales atractivos: «Claro que si, as paisaxes, a gastronomía, a historia e a cultura, iso é así, pero tamén o é que o Camiño é un magnífico expositor para que se coñeza todo isto. O que chega ata aquí camiñando, xa sexa coas rutas xacobeas ou coa dos faros, ve que o lugar é fantástico, que se come ben, que non é moi caro, que hai unha calidade xeral moi alta, e iso ao final acaba xerando máis visitantes. Todo suma. Se cadra, en moitos casos, de non ser o Camiño algúns non terían noticia desta zona», explica Pablo Canosa.