La Vía Mariana confía su futuro a la implicación social

Marta López CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

José Manuel Casal

Será uno de los temas a abordar en el simposio de este fin de semana sobre la Translatio de Cereixo

24 oct 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

No solo de Xacobeo se nutrirá el simposio «A translatio e os Camiños de Santiago na Costa da Morte», que se celebrará este fin de semana en Vimianzo, sino que se abordarán dos iniciativas recientes que abogan por recuperar tanto el camino de Santiago a Muxía por Brandomil, como la Vía Mariana, que conecta con Portugal.

De ellas hablará, sobre todo, José Antonio de la Riera, investigador, divulgador y directivo de la Fraternidad Internacional del Camino de Santiago, entre otras cosas. Lo que él no duda en denominar como el «gran itinerario galego» va cogiendo forma con un goteo lento, pero constante, de peregrinos que se aventuran a probar este itinerario. «Este é un camiño, diría eu, para aventureiros. É moi duro, pero tamén é o seu distintivo», asegura de la Riera, que durante su intervención, el sábado, narrará como fue el proceso de recuperación del epílogo Xacobeo a Fisterra y Muxía y los posibles paralelismos que pueda haber con estos nuevos itinerarios que se están impulsando. «Hai moita expectación. Pola nosa banda, estamos moi contentos coas asociacións implicadas, que se están volcando neste proxecto», añade el estudioso, que ve una significativa mayoría femenina entre los peregrinos que, por el momento, han recorrido la Vía Mariana.

Tanto él como el secretario de la Asociación Cultural Baíñas no Camiño, Roberto Roget, coinciden en la necesidad de fomentar las buenas prácticas entre los empresarios para no llegar a sobresaturar dos itinerarios con enormes potencialidades. «Suporía tanto a recuperación dos propios camiños, como dos elementos patrimoniais [e etnográficos] que hai ao longo deles. Ademais, grazas aos fondos económicos que se destinan á rehabilitación de edificios no Camiño, tamén se podería acabar co feísmo. Hai moita xente que tamén ten esperanzas de que axude a revitalizar a economía e a fixar poboación, co cal hai moitas patas a ter en conta», explica Roget, que refiere las «pouquísimas iniciativas que hai no rural».