«O principal é rematar dunha vez a carta arqueolóxica de Galicia»


El historiador naval Fernando Patricio Cortizo, después de 30 años de investigación, se muestra muy pesimista sobre la posibilidad real de que en la Costa da Morte se empiece a desarrollar algún proyecto serio e importante en relación con el patrimonio sumergido. «Oxalá tivese tan claros os números da primitiva como teño que non se vai facer nada», asegura tajante, porque este interés surgido a raíz de los cañones de Camariñas ya lo ha visto otras veces sin resultado alguno.

«O primeiro e principal sería que a Xunta dotase de orzamento todos os anos para rematar dunha vez a carta arqueolóxica de Galicia», afirma Patricio Cortizo, quien considera que no se hace porque emergería tal cantidad de patrimonio para el estudio de los arqueólogos que eso implicaría aún un gasto mucho mayor. Pero un gasto fácilmente reintegrable a la sociedad si existiese esa altura de miras. «Calquera outro país tería o turismo practicamente vivindo disto, pero nós somos unha nación marítima que vive de costas ao mar. En Roskilde atoparon uns barcos viquingos e Dinamarca puxo un cheque en branco», ejemplifica, para dejar claro que «ideas hai moitas, pero hai que pór cartos enriba da mesa».

Luego identifica otra serie de problemas, empezando por los localismos. «Se eu estou con 30 persoas e digo que o mellor sitio para un centro de investigación subacuática -que esa é outra, non hai onde estudar, conservar e custodiar o patrimonio que se extrae na Costa da Morte- é o Museo Marítimo Seno de Corcubión, automaticamente 28 deixarían de falarme», afirma el investigador, al que no le entra en la cabeza que, por ejemplo el Great Liverpool de Gures o el galeón de Ribadeo no tengan otro tratamiento. «Un amigo meu fixo un estudo no que di que a musealización do galeón de Ribadeo recibiría ata medio millón de visitas ao ano. O Museo do Mar do Mar de Vigo, que é o Museo do Mar de Galicia, non pasa de 40.000, porque tampouco se promove como é debido», ejemplifica el historiador para hablar de lo que ve como en algo que debería ser «un proxecto de país».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

«O principal é rematar dunha vez a carta arqueolóxica de Galicia»