Carmen María Ballón: «Facémoslles fincapé aos nenos para que participen e funciona»

El Circuíto Correndo pola Costa da Morte llega a su fin en Fisterra con la disputa de la última carrera pedestre. La auxiliar de técnico deportivo da todos los detalles


Carballo / La Voz

A Carmen María Ballón Esteve (Fisterra, 1985) este año le ha tocado organizar la carrera popular del municipio, la que cerrará la sexta edición del Circuíto Correndo pola Costa da Morte el próximo domingo, día 13, y que también está incluida en el séptimo Circuíto Provincial de carreiras Populares Deputación da Coruña. Desde hace quince años lo venía haciendo su compañero Miguel Ángel Olveira Traba, técnico de deportes que lleva un tiempo de baja. No obstante, dice que lo lleva «ben»: «Esta carreira xa ten uns anos e, máis ou menos, vai rodada». Para años, los que acumula en su puesto de auxiliar de técnico deportivo del Concello de Fisterra: unos trece.

En las labores de organización dice que los voluntarios son fundamentales: «Máis que o desenvolvemento da carreira, o máis importante é contar con voluntarios». Ahonda más en este tema: «En Fisterra hai que entrar e saír polo mesmo sitio. A maiores, imos ata o faro, que xa de por si sempre ten xente, e máis aínda vai ter esa fin de semana coa ponte do Pilar. Entón, é un pouco máis complicada a organización». Es por ello que para celebrar esta prueba requieren de cerca de medio centenar de voluntarios, asegura. «A maioría son do pobo, xunto coa Policía Local e Protección Civil», explica.

Este miércoles, a las 23.59 horas, se termina el plazo de inscripción en www.championchipnorte.com y en www.correndopolacostadamorte.com. Por el momento, hay 763 atletas anotados, una cifra que causa muy buenas sensaciones en Ballón: «O ano pasado tivemos 817 inscritos e un 85% de participación. E iso que as previsións daban chuvia. Este ano penso que imos superar eses números».

No es de extrañar que tenga esos pensamientos. Trabajan duro para lograrlo con un factor clave, cuenta: «Facémoslles fincapé aos nenos para que participen. A xente adulta adoita repetir». Más en detalle, el padrino del circuito, el vimiancés experto en carreras de obstáculos Damián Espasandín Lema, fue esta semana «colexio a colexio» dando charlas para animar a los niños a participar. «Queremos fomentar a participación da xente nova e para iso, a maiores das inscricións por internet, ofrecemos facelo no Concello e, incluso, nos colexios. Levámoslle os papeis para que os nenos os traian cubertos da casa e imos recollelos», relata.

Y lo cierto es que esta estrategia les funciona, asegura: «Xa estamos notando os efectos de todo isto pois viñeron bastantes nenos inscribirse». Los datos son claros: a mayores de los 641 inscritos en el circuito, el máximo número de anotados se da en la categoría de pitufos: hay 55 por el momento. Le siguen las categorías infantil, cadete y juvenil y benjamín.

Tanto los participantes como el público que asista el próximo domingo al Fin do Mundo deben saber que el recorrido no varía respecto a la última edición. Así lo confirmó Carmen María: «Tivo moi boa aceptación. Os que corran a proba de dez quilómetros irán ó faro. Ir a carón do mar é algo que sempre gusta. Así mesmo pasarán pola praza do pobo que sempre anima coa xente que hai. En cambio os da 3K non chegarán ó faro, aínda que si gozarán da paisaxe do mar. Darán volta na fonte de Cabana». Ambos recorridos partirán de la lonja.

Fin del circuito en el Fin do Mundo

Algo que tiene claro esta auxiliar de técnico deportivo es que el hecho de que el circuito termine en Fisterra le da «un plus» a su carrera: «Sempre é algo que atrae a familiares». Dice, asimismo, que cada vez es más el público que se acerca a animar a los corredores: «Agora esta carreira é como unha cita obrigada para a poboación. Nos primeiros anos non se decataban moito de que a había».

Lo mismo sucede con los participantes, cuenta: «Os que van na cabeza das probas confirmaron asistencia, como o fisterrán Rubén Insua Díaz. A maiores, de Fisterra, estarán as irmás Papín Estévez, que son Noelia, Inés e Carolina, así coma os seus fillos, que viven na Coruña pero sempre veñen».

Quizás algo también influya el buen tiempo que suele acompañar a la carrera todos los años: «Ata agora nunca nos choveu no transcurso das probas. Esperemos que así sexa este ano. Levo un mes mirando as previsión e dá bo tempo, aínda que un aquí nunca se pode fiar xa que cambia moito».

Carmen María Ballón es deportista ya solo por su trabajo: «O meu traballo xa é facer deporte continuo», dice. No obstante, «ás veces» también le dedica tiempo en sus ratos libres. Confiesa que el atletismo no es lo suyo aunque lo practicó de pequeña: «Nunca é tarde para volver», dice en este sentido, a lo que añade: «Pero neste caso, teño que vela carreira dende o outro lado». «O importante é participar», sentencia.

Habrá varios cortes de tráfico

Con motivo de la disputa de la carrera de Fisterra, el Concello ya ha anunciado que habrá varios cortes de tráfico el día 13. Se prohíbe el estacionamiento y la circulación de vehículos en la zona portuaria a partir de las 6.00 horas. En horario de 9.00 a 13.00, la carretera de acceso al faro estará cortada al tráfico. Asimismo, habrá cortes temporales en las siguientes zonas: Porto de Fisterra, Praza da Constitución, Rúa Manuel López Garabal, carretera al faro, Rúa Federico Ávila, rotonda del colegio Mar de Fóra, subida a la calle Potiña, zona de Mar de Fóra, A Insua y Rúa Alcalde Fernández.

La prueba 3K absoluta abrirá la jornada matinal

La sexta Carreira de Fisterra se celebrará por la mañana. Será la prueba 3K absoluta la encargada de abrir la jornada a las 10.15 horas. Dos minutos más tarde entrarán en liza, en la misma distancia solidaria contra el cáncer las categorías infantil, cadete y juvenil. A las 11.00, será el momento de la cita reina: la 10K. A continuación, sobre las 12.25, tomarán la salida tanto los alevines como los benjamines. Serán los pitufos los encargados de cerrar la última pedestre del Circuíto Correndo pola Costa da Morte a eso de las 12.30.

Así van las clasificaciones del circuito

10K ABSOLUTA

Corredor / Puntos

Amador Pena 6

Juan Álvarez 14

Rubén Insua 22

Míchel Antelo 27

Jose Antonio Gómez 33

10K FEMENINA

Tina Fernández 138

Rocío Alvite 195

Teresa Castro 287

Fátima Pose 333

Natalia Rivas 425

3K ABSOLUTA

Martín Regueira 6

Carlos Fraga 12

Nicolás Iglesias 19

Marko Formoso 24

Adrián Gómez 30

3K FEMENINA

Barca Toba 136

Apolonia Bermúdez 137

Paula Esteiro 139

Lupe Lodeiro 147

Laura Caamaño 183

EQUIPOS 10K MASCULINOS

Olímpicos da Costa da Morte 47,14

Noitebra FC

EQUIPOS 10K FEMENINOS

Mulleres da Costa da Morte 10K.1 42,44

Mulleres da Costa da Morte 10K.3 108,17

EQUIPOS 10K MIXTOS

Kaizen Compostela 25,45

Club Atletismo Outes-John Turkey M 69,42

EQUIPOS 3K MASCULINOS

Altiboyas 166,13

EQUIPOS 3K FEMENINOS

Mulleres da Costa da Morte 3K 74,99

DaFiteras Guerreras 76,45

EQUIPOS 3K MIXTOS

Kaizen Roncudo 17,26

RENAULT Talleres Os Muíños-Muxía 29,65

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Carmen María Ballón: «Facémoslles fincapé aos nenos para que participen e funciona»