Ethel Vázquez espera tener en unas semanas un primer planteamiento para la circunvalación

V. Couto / M. L. CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

La conselleira de Infraestruturas dijo en Radio Voz que también esperan expandir a toda Galicia el plan social de transporte de cara al 2020

01 oct 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

La conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, contó en Radio Voz Bergantiños que espera tener «nas próximas semanas» un primer planteamiento, una decisión previa, sobre el proyecto de la circunvalación de Carballo, para el cual están consultando «a todas as partes implicadas». Reiteró, asimismo, el «compromiso» de incluir en los presupuestos del 2020 una partida que garantice la inversión necesaria «para avanzar» en una infraestructura, dijo, esencial para el desarrollo económico de Carballo. «Estamos a analizar todas as alternativas dende o punto de vista técnico. O que temos claro, e o que temos visto ata o de agora, é que este tipo de actuacións estratéxicas, tanto polo seu peso económico como pola repercusión social, é preciso realizalas en fases», añadió la conselleira.

También analizó las bonificaciones que, desde esta misma noche, se aplican en dos autopistas gallegas, una de ellas, la que une A Coruña con Carballo. «Dende esta mesma noite están en vigor as bonificacións do 50 % nas peaxes que se aplicarán a tódolos vehículos, tanto lixeiros como pesados, que circulen entre as 12 da noite e as 6 da mañá», desgranó Vázquez. Se suman estos descuentos a los ya existentes en los trayectos de vuelta, y en todo caso aplicables a los vehículos que empleen telepeaje. «Prevemos que uns 200.000 usuarios se poderán beneficiar destas bonificacións [en ámbalas dúas autoestradas], pero oxalá sexan máis, pois queremos incentivar estes itinerarios. Dobre carril significa máis seguridade e, polo tanto, con estes descontos non só se mellora a competitividade, senón que tamén se traballa en seguridade viaria», explicó la conselleira, que resaltó que estas autopistas dan servicios a grandes centros económicos, como son el puerto exterior coruñés o el polígono industrial de Bértoa.

Animó, asimismo, al Gobierno central a que «tomen nota» y «extrapolen» estas medidas a viales como la AP-9: «De seguir con esta escalada de prezos, será un auténtico pesadelo para os galegos nos próximos tempos».

El plan social del transporte, en la Costa da Morte de cara al año 2020

Otro de os objetivos del departamento que dirige Ethel Vázquez es que las medidas incluidas en el plan social de transporte «se expandan a toda Galicia» de cara al año 2020. «Estamos tamén traballando para estendela á Costa da Morte», dijo la conselleira, que apeló a la unión y al trabajo conjunto de Xunta de Galicia y empresas de transporte. «Temos que traballar da man para implantar este plan, que mellorará substancialmente no 2020 estendendo, por exemplo, as vantaxes da tarxeta Xente Nova», dijo la titular de Infraestruturas, que considera prioritario «acostumar» a la gente joven a emplear el transporte público en sus trayectos a lugares como la universidad, el cine o lugares de ocio, por ejemplo, en vez de utilizar un vehículo privado.