La Deputación prioriza las obras en las que los vecinos ceden los terrenos

Juan Ventura Lado Alvela
j. v. lado CEE / LA VOZ

CARBALLO

TORRECILLA

El presidente provincial explicó en Baio que lo hacen por agilidad y «por pedagoxía»

23 mar 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El presidenta de la Deputación da Coruña, Valentín González Formoso, reconoció abiertamente ayer, durante la visita a las obras que acaba de iniciar el gobierno provincial en Baio, que desde su equipo priorizan las actuaciones, como esta en la que los vecinos ceden los terrenos de manera desinteresada, algo que agradeció expresamente. Lo hacen por agilidad y también «por pedagoxía» porque «isto é de todos e a seguridade viaria vale moito máis ca un metro cadrado de terreo», señaló el presidente, para quien con obras de este tipo «gañamos todos», porque incluso el valor de las propiedades particulares se incrementa, al contar con mejores servicios.

«Atopámonos todo tipo de niveis de colaboración por parte dos usuarios nas distintas zonas. Cando a colaboración é nula e hai que ir a procesos expropiatorios, á parte de ser máis custosa porque é un recurso económico que en vez de destinalo á obra en si temos que destinalo a financiar a adquisición do terreo, é unha obra menos prioritaria para a Deputación porque nos complica moitísimo os prazos. A xente non pode esixir que unha obra sexa inmediata e, ao mesmo tempo, obviar que se hai que ir a unha expropiación iso incrementa os prazos dunha maneira considerable».

La obra en cuestión abarca 1,320 kilómetros de la DP 9301, conocida como la carretera de Baio Pequeno, que quedará convertida en una travesía con dos carriles de circulación de tres metros de ancho cada uno, y aceras en ambos márgenes de otros dos metros. Licitada por más de 800.000 euros le ha sido adjudicada a la empresa Copcisa por 551.302, y ayer el propio González Formoso, el alcalde, Manuel Muíño, y los técnicos asistieron a la puesta en marcha de las actuaciones.

«Os servizos técnicos entenden que é unha demanda más que xustificada, polo estado das beirarrúas fundamentalmente e, sobre todo, porque imos incidir nun maior nivel de seguridade, algo que creo que debe ser prioritario para esta institución. Gustaríanos facelo ao mesmo ritmo en todos os puntos negros, por dicilo así, da rede, pero, loxicamente, as limitación orzamentarias impídennolo. Estamos a falar de inversións porcentualmente moi importantes respecto aos recursos ordinarios que destina a Deputación a vías e obras», quiso recalcar el presidente.

«Toda esta zona é un entorno urbano. Ten un centro de saúde, colexio público, a igrexa nova, tamén dá acceso á vella... Non tiña separacións entre pluviais e fecais, as beirarrúas estaban afundidas en moitos tramos», detalló Muíño, quien recordó que se trata de una obra muy demandada -incluso había sido reclamada ya por el anterior alcalde-, de ahí que quisiera agradecer la colaboración de los vecinos y la sensibilidad de la Deputación. Además, se comprometió a asumirla ahora como vía urbana.

González Formoso insta a la Xunta a que ofrezca una alternativa para A Ponte Olveira

González Formoso, preguntado al respecto de la situación del puente de A Ponte Olveira, entre Dumbría y Mazaricos, evitó comprometerse a la construcción de un puente completamente nuevo, pero tampoco lo rechazó de plano. «Non sabería dicilo porque non sei exactamente a entidade da que estamos a falar», señaló.

Eso sí, lo que tiene claro el presidente es que si el Comité Asesor do Camiño de Santiago, entiende que la opción presentada por la Deputación, de construir dos pasarelas peatonales voladizas y desmontables sobre el puente no es factible, deberían señalar otra. «Se a fórmula non é a correcta, que o propio Patrimonio propoña unha que si o sexa e que reúna os dous bens que hai que coidar. A Deputación responderá por esa opción que Patrimonio propoña», aseguró.

«Quen ten que velar polas óptimas condicións do patrimonio público, neste caso patrimonio histórico -que non adoita ser así porque unicamente nos limitamos a efectuar as declaracións- tamén ten que ofrecer alternativas. Por tanto, ten que conciliar os dous intereses: a seguridade das persoas e a preservación do patrimonio histórico. As dúas son perfectamente conciliables, hai miles de exemplos que podemos poñer ao longo e ancho do territorio galego», concluyó el presidente provincial, que no eludió su responsabilidad como institución titular de la vía en cuestión, pero sí incidió en reclamar aportaciones y no únicamente impedimentos.