Xunta y Diputación promoverán la regueifa entre los más jóvenes

marta valiña CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

JOSE MANUEL CASAL

Diego Calvo entregó el premio Rosalía de Castro a los últimos representantes de este arte secular en la comarca de Bergantiños

18 jul 2013 . Actualizado a las 07:10 h.

«Xa que estou aquí, aproveito para pedir ás distintas Administracións que se animen a pór en marcha obradoiros de regueifa, porque só quedamos tres regueifeiros na provincia da Coruña e catro na de Pontevedra», decía ayer Jesús Lema García, Suso de Xornes, nada más recoger el premio de lengua y cultura Rosalía de Castro, concedido por la Diputación coruñesa. Lo decía serio, mirando directamente al secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, y al máximo responsable de la Diputación, Diego Calvo, que presidieron la entrega del galardón, celebrada en la sede de la Fundación Eduardo Pondal, en la localidad pontecesana de O Couto. «Os obradoiros ou talleres son algo que se poden levar a cabo sen moita dotación económica e servirían para que os mozos tomasen o relevo da regueifa», insistía Suso de Xornes, mientras que su compañero, Guillermo da Rabadeira (Guillermo Vázquez Vila) asentía desde la primera fila. Junto a él, Marta Rodríguez, hija de Antonio de Xornes, el tercer regueifeiro de Bergantiños en activo, que no pudo asistir al acto.

Suso de Xornes pidió, y los representantes de la Xunta y de la Diputación recogieron el guante, tal y como expresó Diego Calvo. «Os regueifeiros son os mellores exemplos do que é Galicia, de como se vive esta terra», dijo el presidente de la Diputación, quien reconoció que ya había recibido la petición de promover algún tipo de obradoiro para fomentar este arte secular. El alcalde de Ponteceso y presidente de la Fundación Pondal, José Luis Fondo Aguiar, le había solicitado lo mismo que Suso de Xornes poco antes de comenzar la entrega del premio. «Para o ano que vén intentaremos organizar algún tipo de obradoiro para que as novas xeracións se acheguen á regueifa, un arte que describe moi ben a nosa identidade», aseguró Diego Calvo, quien añadió que las clases se impartirán en la sede de la Fundación Pondal. «Espero que vós sigades moitos anos e que nos axudedes a transmitir a regueifa aos máis novos», les dijo a Suso de Xornes y a Guillermo da Rabadeira.

«A regueifa é un xénero oral moi interesante que esixe un fondo coñecemento da nosa lingua e do noso léxico, hai que coidala e non vai caer en saco roto a petición de facer uns obradoiros para achegar este arte aos mozos», añadió el secretario xeral de Política Lingüística.