Los ornitólogos detectan 8 áreas clave para el estudio en la zona

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Los expertos ven la Costa da Morte como referente de aves en Galicia

28 ene 2013 . Actualizado a las 07:05 h.

Los expertos han identificado y clasificado nueve áreas «vitales» para el estudio de las aves en la Costa da Morte. En concreto, O Roncudo, Baldaio, Sisargas, la costa de Camariñas (sobre todo Cabo Vilán), Cabo Fisterra, la playa de Lires, el estuario do Anllóns y A Lagoa de Traba.

«Son sitios ricos en todo tipo de aves, dende as máis comúns ata as denominadas especies raras», apuntó el biólogo Xabier Vázquez. Y añadió: «Cada lugar ten unha característica específica que o fai único para o seu estudo».

Su argumento fue corroborado por Sergio París, secretario de la Sociedade Galega de Ornitoloxía: «O noroeste peninsular, e sobre todo a Costa da Morte, ten un litoral moi rico en aves mariñas, especies algunhas delas únicas en toda a península como o arao dos cons ou a gaivota tridáctila, que só se dan no Cabo Vilán dende hai moito tempo».

Precisamente la degradación del medio ambiente fue uno de los puntos tratados en este octavo Congreso Galego de Ornitoloxía que se celebró este fin de semana en el centro social de Neaño (Cabana) .

Según apuntaron los ponentes, en la comarca hay que separar, por un lado, el interior «moi degradado», y un litoral «que mantén un bo nivel ao estar menos castigado polas edificacións. De feito, a nivel de estudo de aves é un dos gran referentes galegos», apuntó el presidente de la Sociedade Galega de Ornitoloxía, Óscar Rivas López.

En la jornada de ayer, y última, se abordó de la promoción turística de la comarca utilizando como reclamo el estudio de las aves. Los ponentes propusieron «vender a Costa da Morte como un lote turístico, non como un compartimento estanco no que Sisargas vai por un lado e Cabo Vilán polo outro», apuntó Xabier Vázquez, quién además de biólogo trabaja en una empresa consultora. Añadió: «A Costa da Morte ten un enorme potencial turístico. Ademais do seu marco incomparable -prosigue- ofrece poucas edificacións na costa, a diferenza doutros lugares de Galicia, o que se reflicte nun tramo ben conservado. Hostaleiros e concellos deberían de facer plans conxuntos de traballo para fomentar o turismo ornitolóxico».