Vecinos y empresarios de Nantón solicitan el amparo del Valedor para disponer de un ADSL de calidad

La Voz

CARBALLO

18 dic 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

Un grupo de vecinos y empresarios de la parroquia cabanesa de Nantón acaban de remitir un escrito -acompañado por 306 firmas- al Valedor do Pobo solicitando su amparo para lograr un servicio de acceso de Internet a través de ADSL con unos niveles mínimos de calidad, como los que disfrutan los habitantes de las localidades vecinas.

Los firmantes del documento explican que el único proveedor presente en la zona es Telefónica y señalan que, «se ben é unha empresa privada, a Lei xeral de telecomunicacións establece a imposición de obrigacións de servizo público aos operadores ao considerar a indubidable utilidade pública de tales prestacións e á fin de asegurar a todos os cidadáns un mínimo común de servizos en condicións de igualdade e a un prezo asequible».

Así, los afectados señalan que, en contra de lo que ocurre en las localidades limítrofes, «é dicir, Baio, Agualada e Gándara de Zas, todas elas distantes en aproximadamente seis quilómetros», en Nantón carecen del ADSL convencional y las únicas opciones que les ofrecen son el ADSL rural o el vía satélite, que presenta importantes desventajas: «O rural non acada unha velocidade de máis de 0,2 megas o que fai que, por exemplo, para descargar unha foto haxa que esperar 15 minutos, senón se cae antes a conexión, e o ADSL satélite non vai moito máis rápido e ten un sobrecusto enorme», detalla Santiago Lozano Souto, uno de los promotores del escrito.

Igual que los demás

Los responsables de esta reclamación explican que la carencia de un servicio de calidad no solo supone un inconveniente para los vecinos, sino que dificulta la actividad de las empresas radicadas en la parroquia -«o acceso a Internet é imprescindible hoxe en día para calquera negocio», explican- y las sitúa en una situación de inferioridad frente a las de las localidades próximas: «Nós -añade Lozano- non queremos ser máis que os demais nin pedimos algo que eles non teñan xa».

Asimismo, los afectados acusan a Telefónica de darles largas «durante tres ou catro anos xa» y de negar, incluso, en un primer momento que los núcleos próximos dispongan del servicio que ellos piden.

Por todo ello, piden al Valedor do Pobo que, «como principal institución tuteladora dos dereitos e liberdades dos cidadáns», intervenga «co fin de que a empresa referenciada deixe de ningunear á parroquia de Nantón e preste o mesmo servizo que o das parroquias veciñas».

Su petición va acompañada de las 306 firmas que recogieron en solo dos días de campaña para demostrar así el apoyo que esta reivindicación tiene en la zona.