Lydia Fernández: «O gran reto é organizar o Encontro de Embarcacións Tradicionais»

Anuncia un mandato de continuidade, buscando involucrar aos nenos e lograr o apoio da hostalaría


Ribeira / la voz

Non debe ser doado asumir a responsabilidade de capitanear unha asociación con sete décadas de historia, 1.300 socios e unha festa que reúne en cada edición a milleiros de persoas chegadas de toda Galicia e mesmo do exterior. Pero Lydia Fernández decidiu afrontalo. Ao seu favor xoga o apego que lle ten a unha celebración que forma parte das súas lembranzas desde que ten uso de razón. Ela é a cativa que aparece na mítica fotografía das Parruchiñas. Tiña só 3 anos. Desde entón, a Dorna figura marcada en vermello na súa axenda. Agora tócalle liderar a organización desde a Real e Ilustre Cofradía.

-Entrou a formar parte da directiva hai catro anos, coincidindo co regreso de Eduardo Iglesias. ¿Facía falla un xiro?

-Pensabamos que había potencial para que a festa medrara. De feito, ao longo deses catro anos, así foi. A celebración foi a máis tanto en participación de xente como en implicación. Aínda que hai que seguir dando pasos, tamén se conseguiron quitar etiquetas que tiña a festa, vinculadas á noite e ao alcol. Penso que todos os dorneiros teñen que estar agradecidos co traballo realizado polo anterior presidente, Narciso Fernández, pois a súa implicación persoal foi tremenda.

-A súa liña de traballo será entón de continuidade.

-Si, pensamos que quedan aínda materias pendentes e aspectos por mellorar.

-¿Cal é o gran reto?

-En canto á festa, queremos unha celebración para tódolos públicos e tódalas idades, para o que intensificaremos a coordinación con diferentes entidades. Pero, a nivel da Real e Ilustre Cofradía da Dorna, o gran reto é organizar o Encontro de Embarcacións Tradicionais. Queremos que a vindeira edición, a número 14, se celebre en Ribeira, onde comezou hai 25 anos, precisamente da man da nosa entidade. Pero para iso precisamos o apoio do Concello e do tecido asociativo. Hai que ter en conta que participarían unhas 200 embarcacións e, só para empeza, precisariamos eses amarres.

-Demostran entón que as súas ambicións van máis alá da festa...

-Potenciar a cultura mariñeira sempre foi un dos obxectivos da Real e Ilustre, pero temos outras moitas ideas. Temos un plan para os colexios, que pasaría por engalanar a cidade con motivos realizados polos nenos, a partir da súa interpretación dos símbolos dorneiros. Aquí implicaríamos tamén ao comercio, buscando que luciran esas obras nos seus escaparates.

-¿Segue entón a loita por conseguir que o comercio e a hostalería se involucren?

-Teño que dicir que o comercio si se involucra, sobre todo tendo en conta que non é un beneficiario directo da festa. Dentro da hostalería hai de todo, pero si que nos gustaría máis colaboración, pois que veña xente a Ribeira repercute nos bares. Pero non falo só do aspecto económico, senón que percibimos falla de colaboración incluso a nivel loxístico, de negocios que na pasada edición da festa non retiraron as terrazas das prazas nas que situamos algúns concertos.

-¿A que atribúe a Real e Ilustre esa falla de sintonía?

-A única explicación que lle vexo é que os hostaleiros vexan a festa coma un gasto e non coma un investimento que tamén lles axuda a xerar beneficios. Non atopo outra xustificación.

«A axuda do Concello non é proporcional aos resultados»

Aínda quedan sete meses para que a marea dorneira asolague novamente Ribeira, pero Lydia Fernández e o seu equipo de colaboradores, integrado por unhas corenta persoas, xa están a traballar nun programa que sempre aspira a medrar.

-¿Está previsto algún cambio no programa para a vindeira edición da Dorna?

-En principio, a estrutura será similar, pero si que consideramos que o programa do ano pasado foi moi concentrado, con tódalas actividades en seis días, polo que este ano ampliaremos o número de xornadas e seguro que pensamos en algunha proposta diferente.

-A nivel persoal, ¿cal é a súa predilección?

-Teño que dicir que o proxecto cos colexios me gusta, porque quero ver gozar da festa a xente de tódalas idades, pero tamén me atrae o plan de integración que temos en marcha con entidades como Ambar, A Creba e o centro de día de Agadea, que queremos manter e intensificar.

-A festa medrou nas últimas edicións e tamén foi a máis o orzamento, ¿como se conseguen os fondos?

-Neste eido fíxose un esforzo moi grande e tocamos a tódalas portas. Tanto as achegas das Administracións públicas como as das grandes empresas e do comercio medraron, sendo as da hostalaría as únicas que se manteñen nas mesmas cifras. Aínda así, a axuda do Concello non é proporcional aos resultados obtidos, cremos que é insuficiente tendo en conta a cantidade de persoas que reúne a Dorna.

-Pero a sintonía co Concello mellorou, ata o punto de que o alcalde puxo a Dorna como exemplo a seguir...

-Un dos logros dos que máis satisfeitos estamos é de ter conseguido que a festa invada todo o casco urbano e creo que é a iso ao que se refire o alcalde. E tamén a accións que van máis alá da festa, coma os murais que decoran a cidade.

-E as peñas, ¿implícanse o suficiente na organización?

-Conseguiuse espertar de novo a implicación das peñas, pero hai que impulsala aínda máis. A esencia da festa son as actividades promovidas por elas, doutro xeito, morrería.

-A excesiva organización e o control foron nos últimos tempos as principais críticas dos opositores, ¿como as valora?

-É certo que cada vez está todo máis organizado, pero é algo necesario. Se en cada edición hai máis xente hai que exercer un maior control sobre aspectos como a seguridade e a organización. Se isto falla, a festa pode acabar morrendo de éxito.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
9 votos
Tags
Comentarios

Lydia Fernández: «O gran reto é organizar o Encontro de Embarcacións Tradicionais»