El marinero que pesca cordura con las redes de mar y sociales

Jose Manuel Jamardo Castro
J. M. JAMARDO RIBEIRA / LA VOZ

PORTO DO SON

marcos creo

El sonense Rogelio Santos Queiruga cuenta por Facebook su día a día y defiende el respeto al medio marino y a las personas

09 dic 2020 . Actualizado a las 20:47 h.

Conoce la ría de Muros-Noia como la palma de su mano. Y con razón. Rogelio Santos Queiruga es un marinero de Porto do Son de 43 años que lleva 25 trabajando en el mar. Siempre en la pesca artesanal y al lado de casa. Reconoce que es un oficio que le apasiona, y aunque estuvo un año trabajando en tierra, en una estación de servicio, «volvín ao mar porque é o que máis me gusta».

Todos los días sale del puerto en una planeadora con su hermano. Suelen faenar con aparejo y pescan todo tipo de especies como sargos o robalizas. El marisqueo es otra actividad a la que se dedican cuando está abierta la campaña «e serve para compensar». Esta temporada optaron por seguir faenando con las artes de pesca, puesto que el bivalvo «non está sendo unha boa opción porque hai pouco e os prezos tampouco acompañan moito», afirma.

La llegada de las nuevas tecnologías ha sido un altavoz muy importante para que Santos Queiruga exprese sus inquietudes. Amante de la naturaleza y el medio ambiente, el respeto por las especies y por las normas es una de sus prioridades. El amor por su oficio está presente siempre en sus salidas al mar, y las redes sociales se han convertido en su plataforma preferida para dar a conocer las interioridades de su profesión y de todas aquellas cuestiones que cree que merecen más respeto. «Falo sobre todo da actualidade. Tiña gañas de contar cousas do mar, do medio ambiente e incluso do que pasa no mundo e de política».

Sus peripecias y sus consejos son seguidos por numerosas personas: «Teño cerca de tres mil seguidores. Cada vez que comparto algo, ten moito interese», subraya. Rogelio Santos afirma que es un privilegiado «estar no medio do mar traballando no que máis me gusta. Galicia é unha terra moi mariñeira e hai un gran sentimento polo mar. Cando falo deste medio, fágoo con moita paixón pois é algo que sinto».

A veces hace llamadas desde su puesto de mando de una pequeña embarcación en aguas sonenses y con la herramienta de su móvil para concienciar y denunciar los ataques al medio marino. «Cada vez hai menos xente e menos barcos no mar porque tamén descenden as especies, por iso é importante coidalo», insiste el marinero.

Especies protegidas

Este sonense reconoce que siempre tuvo un gran respeto por el mar. «Nós sempre traemos o lixo para terra. Facémolo dende hai moitos anos. Gústame que a xente vexa esas cousas. Na nosa embarcación tamén devolvemos a auga os peixes que non dan a talla e as especies protexidas. Todas esas cuestións mostrámolas a través das redes».

Llegar a tierra es uno de los momentos más agradables de cualquier marinero, pero más aún «cando atracas no porto e ves coma o resto de compañeiros traen tamén o lixo, pois somos conscientes da importancia de manter limpo o medio».

En los últimos tiempos, Rogelio Santos reconoce que hay más concienciación por parte de la población, «porque a xente demanda un maior coidado do medio ambiente. Fanse campañas para sacar o lixo das praias e nós temos que respectar máis as vedas e limpar o mar. A Administración ten que seguir tamén por ese camiño, pero cada un ten que asumir a súa propia responsabilidade», advierte.

La profesión de marinero «non é nada doada». Y es que hay días que «gañas moitos cartos, pero outros non. Por iso, cando devolves algún peixe ou marisco es consciente de que estás perdendo moitos euros. Ás veces tiras cestos de centolas, pero pensas que se queres seguir no mar moito tempo tes que respectar as normas o non levar para terra as pezas pequenas. Ademais, eu quero vir para porto tranquilo e non pensando se me collen con algo ilegal. Os mariñeiros temos que estar orgullosos do noso traballo e botar á auga as especies protexidas, dar prestixio á nosa profesión e poñer en valor este traballo tan bonito».

Echar un vistazo a las redes sociales de Santos Queiruga es darse cuenta de que es una persona respetuosa con el medio que da de comer a miles de familias gallegas donde pone en valor los productos del mar y también cuenta sus vivencias.

Abrir su Facebook es toparse con una frase que refleja sus pensamientos y su forma de ser: «Son mariñeiro e labrador de Galicia. Escribo pequenos relatos, non co fin de conseguir cartos, senón de ser feliz e aceptarme a min mesmo. Nas redes sociais non busco aplausos nin fama, senón facer feliz a quen me le, e tamén aprender». Santos afirma que denunciar está bien, «protestar tamén e que sexan as Administracións as que se impliquen, mellor. Pero a xente ao que ten que dedicarse é a falar menos e facer máis».