El accidente mortal del corredor Noia-Brión reaviva la demanda de su desdoblamiento

Á. Sevilla / O. P. ARCA RIBEIRA, SANTIAGO / LA VOZ

NOIA

MARCOS CREO

Regidores de Noia, Lousame, Brión y Ames reclaman la ampliación por el volumen de tráfico que soporta y para mejorar la seguridad de los usuarios

04 ene 2023 . Actualizado a las 19:12 h.

La CG-1.5, conocida como el corredor de Noia-Brión, superó el umbral de los 10.000 vehículos diarios en el 2016. Esa fue la cifra marcada por la Xunta para justificar su desdoblamiento, un compromiso que, seis años después, sigue paralizado. El accidente mortal del pasado martes —en el que fallecieron el noiés Antonio Dosil y el vecino de Sigüeiro Alberto Couselo— vuelve a poner el foco en la idoneidad de actuar en el vial, pensamiento con el que concuerdan los alcaldes de Noia, Brión y Ames, así como la alcaldesa de Lousame, que dirigen los cuatro concellos por los que discurre un vial clave para conectar la capital gallega con la costa de las comarcas de Barbanza y Muros-Noia.

«Hai que dar pasos en aras de que se materialice ese desdobramento. Aínda que pola pandemia se baixou dos 10.000 vehículos diarios, é evidente que nese tramo, en canto sexa posible, hai que continuar coas xestións para materializar a súa ampliación», afirma Santiago Freire, regidor noiés, que destaca que el corredor «é unha vía moi segura, con visibilidade e o accidente pode ser consecuencia dun despiste ou de outras circunstancias, pero se existira unha medianeira, con dous carrís en cada sentido, evitaríase o risco de accidente e sobre todo de impacto frontal. Entendemos que é unha cuestión que, en canto sexa posible, a Xunta terá que afrontar para convertela en autovía».

Lo mismo apunta la alcaldesa de Lousame, Teresa Villaverde, que reconoce que la obra de ampliar el vial es previo al accidente mortal de esta semana: «Hai horas puntas nas que se rexistra moito tráfico. E sobre todo no verán, xa que baixa moita xente cara a costa polo corredor». Afirma la popular que no quiere utilizar el siniestro para justificar la inversión en la infraestructura, pero destaca que «vamos todos por esa vía, hai xente que a utiliza tódolos días para ir a traballar a Santiago, ou que vai ata o hospital, a coller o tren, ou ao aeroporto ou a facer compras. É necesario desdobrala porque acumula moito tráfico».

Más demandas

La visión de los regidores de Noia y Lousame casa también con la de Pablo Lago, su homólogo en el Concello de Brión: «Considero que é unha importante mellora tanto para as comunicacións como para a seguridade viaria. Sabemos que esa modificación está aceptada, aínda que parece que os prazos non se están a cumprir, polo que agardamos que se execute coa maior celeridade posible, xa que sería unha gran mellora para a cidadanía de toda a comarca».

Más beligerante con la Xunta se muestra el socialista Blas García, alcalde de Ames: «Xa imos con bastante tempo de retraso sen que se amplíe a autovía ata Noia e por desgraza os feitos recentes acaban de demostralo. Ademais, ten un uso que xa hai tempo que reclama esa ampliación, e é sinxelo poñer os dous carrís porque cando se fixo esa obra o anterior Goberno bipartito de Touriño xa deixou todo preparado para que fora máis sinxela a ampliación».

Con una misma visión, los alcaldes piden convertir el corredor en autovía. Poner en marcha parece más difícil. Solo la primera fase rondaría los 26 millones.