El BNG pregunta en el Parlamento por la demora en la aprobación del PXOM de Noia

La Voz RIBEIRA / LA VOZ

NOIA

CARMELA QUEIJEIRO

Los nacionalistas alertan de que, por el tiempo transcurrido, el documento corre el riesgo de estar desactualizado

03 may 2021 . Actualizado a las 16:38 h.

El BNG, a instancias de la diputada Rosana Pérez, acaba de registrar una batería de preguntas al Gobierno por la «extraordinaria demora que está a sufrir o municipio de Noia no proceso de aprobación do seu Plan Xeral de Ordenación Municipal». Los nacionalistas recuerdan que el PXOM se aprobó inicialmente en el año 2013 por el pleno del Concello y provisionalmente en el 2016, justo antes de la entrada en vigor de la Lei do Solo. Al no haberse aprobado el documento, el BNG apunta que Noia «conta aínda a día de hoxe cunhas normas subsidiarias de planeamento de hai máis de 30 anos».

Desde el Bloque Nacionalista Galego señalan que en el 2018, Augas de Galicia comunica al Concello que uno de los dos puntos de captación de traída municipal, la del río Vilacoba, está sin regularizar. El otro punto, el del río San Xusto, «está legalizado mais só pode abastecer a 9.000 habitantes e a previsión de crecemento que recolle o PXOM é de 18.000, polo que sería insuficiente e debe acreditarse que existan recursos hídricos para garantir o abastecemento a toda a poboación prevista».

Tres años después de la información de Augas de Galicia, y más de diez del inicio de la tramitación, «o concello de Noia continúa sen Plan Xeral», apuntan los nacionalistas. Esta captación de agua no regularizada está funcionando desde principios de los años 80 y, en consecuencia, Rosana Pérez indica que «non parece de recibo que a súa regularización administrativa teña paralizado todo un Plan Xeral dende hai anos e que por ese motivo un comocello como o de Noia, cabeceira de comarca, leve sen planeamento urbanístico dende 1990».

Por su parte, el portavoz del BNG noiés, Ricardo Suárez, comenta que «o PXOM é un elemento fundamental para planificar o desenvolvemento do termo municipal e a súa inexistencia para planificar o desenvolvemento do termo municipal e a súa inexistencia non só lastra o futuro senón tamén o presente da localidade, impedindo que avancen actuacións tan necesarias como a ampliación do polígono industrial».

Los nacionalistas también señalan que «debido ao tempo transcorrido dende o comezo da súa tramitación, a estas alturas o PXOM xa corre o risco de se quedar vello porque as necesidades do concello tamén van mudando».

Por todo ello, el BNG preguntará en sede parlamentaria cuáles son los motivos por los que el plan de ordenación de Noia aún no está aprobado por la Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda.