Unha xoia de 1916 que quere prolongar o camiño de Fisterra cara a ría de Noia

A idea é que o balandro realice viaxes entre a Costa da Morte e Barbanza este verán


ribeira / la voz

Un grupo de noieses amantes do mar embarcábanse alá polo 2008 nun ambicioso proxecto. Rescataban un vello veleiro que funcionaba como barco auxiliar das bateas co fin de devolverlle a súa imaxe orixinal. O seu sono materializábase hai un lustro, cando o Joaquín Vieta, un balandro que fora botado no 1916, sucaba de novo as augas. Agora, o reto destes veteranos mariños é establecer unha conexión marítima entre Fisterra e Noia. Trátase dun proxecto que nace con fins turísticos e culturais para aproveitar o tirón do camiño de Santiago.

A idea dos artífices deste proxecto, a asociación dona do antigo barco que preside Juan López Oviedo, é contar coa colaboración da asociación Ría da Estrela por unha banda e do albergue oficial de peregrinos de Fisterra pola outra. De feito, xa se estableceron contactos con moi boas perspectivas. Do que se trataría é de realizar este verán unha especie de experiencia piloto, consistente en embarcar no Joaquín Vieta a unha ducia de turistas de diferentes nacionalidades por semana, que terían que cumprir o requisito de ter feito algún dos camiños oficiais de Santiago.

Despois de percorrer as 25 millas que separan Fisterra da ría noiesa, cada delegación visitaría unha das localidades que integran a Ría da Estrela, mancomunidade que forman Lousame, Muros, Noia, Porto do Son e Outes; durmindo nelas antes de poñer rumbo á cidade compostelá. Aínda que neste período de probas, as viaxes terían carácter gratuíto para os beneficiarios, do que se trata é de que no futuro esta iniciativa abra vías de negocio: «Consideramos que isto ten moitas posibilidades e que pode chegar a converterse nun produto turístico de calidade», apuntou López Oviedo.

Os participantes nestas travesías participarán activamente nas manobras do Joaquín Vieta e tamén contarán con información detallada sobre os atractivos do territorio que verán sobre o barco, nun percorrido que se prolongará entre catro e cinco horas: «Queremos divulgar a navegación tradicional e tamén os múltiples encantos que ten o mar. Todo o mundo quere ir ás illas do Parque Nacional, pero a costa galega ofrece outras moitas posibilidades».

Ao amparo deste proxecto tamén poderían cobrar máis forza aqueles outros que hai para poñer en marcha albergues en Noia e no Freixo (Outes), e mesmo para darlle vida ás habitacións habilitadas no mosteiro de Toxosoutos (Lousame).

Viaxes para grupos

Mentres este proxecto vai collendo forma, o Joaquín Vieta continúa atracado no peirao do Freixo, desde onde ofrece a posibilidade de realizar diferentes travesías, viaxes orientadas a grupos reducidos. «Sempre buscamos que a xente que sube a bordo realice algo máis que unha sinxela viaxe. Por exemplo, a última saída que tivemos foi para os participantes nun congreso de economía pesqueira da USC, que viron de preto as bateas e o traballo que nelas se realiza», apuntou Juan López.

As remontadas polo río Tambre constitúen outro dos itinerarios preferidos dunha tripulación que está integrada por unha ducia de mariñeiros: tres son patróns titulados e o resto exercen de guías turísticos. Todos eles traballan sen salario, coa promoción da cultura como recompensa e co fin de obter fondos cos que seguir tendo o vello balandro a punto.

Satisfeitos de terse embarcado naquela aventura que permitiu salvar o centenario veleiro, estes vellos mariñeiros amósanse dispostos a, no futuro, ceder o barco para o seu emprego con fins turísticos: «Este veleiro é un museo flotante, que pode dar cabida a exposicións ou a presentacións de libros, ademais de seguir realizando viaxes. Para eses fins foi restaurado e así nos gustaría que se mantivese no futuro. Por iso, entre os nosos plans está cederlle a titularidade á mancomunidade Ría da Estrela».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Unha xoia de 1916 que quere prolongar o camiño de Fisterra cara a ría de Noia