Ada González: «O número de persoas que viñan ó Ézaro nun mes, veñen agora nun día»

La técnica de la oficina de información de O Ézaro cree que la estrategia turística ha de afrontarse desde una óptica comarcal


Carballo / La Voz

O Ézaro bebe de O Pindo, del mismo modo que O Pindo bebe de O Ézaro, de Muros, de Fisterra, Carnota, Muxía... Si se quiere exprimir al máximo el potencial turístico del litoral de la Costa da Morte y de la zona del Xallas y Muros, ha de hacerse una planificación que huya de los límites territoriales y que aborde una estrategia comarcal: «Unha estratexia como destino», matiza Ada González Fernández.

Ella es, probablemente, una de las voces más autorizadas para ahondar en este tema, pues desde hace más de diez años (siete de ellos de forma continuada) trata mano a mano con los visitantes que pasan por la oficina de información turística de O Ézaro.

Ada vivió lo que ella denomina como «o gran cambio» que vino tras el paso de la Vuelta Ciclista a España por Dumbría: «Os visitantes que antes pasaban polo Concello nun mes, pasan agora nun só día». Un boom que puso a la famosa cascada de O Ézaro en el mapa y que supuso una llegada masiva de peregrinos que, tras dejar sus mochilas en Santiago, visitaban localidades limítrofes en autobús. «É máis, agora están deixando de parar en lugares clásicos para visitar esta área», asevera Ada.

Turismo activo

También se notó este efecto en el tipo de servicios que se ofertan en la zona, pues se están incrementando considerablemente el número de empresas que ofrecen actividades de turismo activo: «O que hai anos parecía impensable, porque non había demanda -como paseos en barco e motos acuáticas, ou rutas en kaiak- hoxe en día os empresarios peléxanse por ofertalas. Pero no bo sentido, claro», bromea.

Lo que tiene claro es que el visitante no entiende de concellos, y mucho menos de parroquias o pequeños núcleos de población: «Cando unha persoa vén á Costa da Morte, ou á comarca de Muros, vén a todo o territorio en xeral. Por iso temos que plantexar unha planificación dende a puntiña de arriba ata a localidade de máis abaixo, pois non é comprensible que non haxa un intercambio de información entre zonas como Malpica e Fisterra. Os límites territoriais non teñen moito sentido a nivel turístico», matiza la técnica. «De feito, no monte de O Pindo interveñen tres concellos -Dumbría, Mazaricos e Carnota- pero nós non o vemos dende esa óptica, senón que o observamos como un elemento patrimonial, un recurso que é de todos», asegura. De hecho existe un centro de interpretación conjunto desde el que gestionan, en los meses de verano «rutas guiadas polo Pindo», explica.

La masificación

Otro de los motivos por los que considera esencial la redacción de un Plan de Turismo supracomarcal es para evitar una posible masificación y para proteger el patrimonio natural de las hordas de turistas. «A estas alturas non temos cuantificada a cantidade real de persoas que visitan a cascada [do Ézaro], pero o Concello fixo unha inversión en brigadas de limpeza e mantemento. Por dicilo así, como vai o criado detrás a limpar, o municipio sempre se verá bonito. Pero hai outros territorios nos que non se puido facer esa inversión», y añade: «É importante non morrer de éxito antes de telo».

Además, es importante tener alternativas de cara a saber gestionar el flujo turístico en localidades tan pequeñas como O Ézaro, que lleva parejos problemas importantes a nivel de aparcamiento y de gestión del tráfico. «Hai que lembrar que non temos Policía Local para que xestione o tráfico», dice Ada. «Cada un de nós somos unha peza dun puzzle moito maior. Cando hai un destes grandes eventos deportivos en Dumbría, como o Concello non ten a oferta necesaria para absorber toda a demanda que hai a nivel turístico, énchense os aloxamentos de puntos como Carnota, Muros, Cee... Ou mesmo localidades máis lonxanas, como Laxe. Todo o bo que se faga repercutirá positivamente no resto do territorio», sentencia.

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