Galicia en Común denuncia el impacto negativo que producen en el entorno las minas de San Finx

ribeira LA VOZ

LOUSAME

CEDIDA

La candidata al Senado por Pontevedra, Vanesa Angustia, y la eurodiputada Siro Rego visitaron la zona

04 nov 2019 . Actualizado a las 18:51 h.

La candidata al Senado por la provincia de Pontevedra de Galicia en Común, Vanessa Angustia, visitó las minas de San Finx acompañada de la eurodiputada Sira Rego, de Rubén Pérez y de miembros de los colectivos de la plataforma contra la mina de Touro-O Pino y de Vida e Ría de Lousame. Angustia declaró que «os intereses da Xunta están ben claros, prefire poñerse do lado das empresas e das multinacionais que expolian os recursos naturais das nosas comarcas que do lado das mulleres e homes das rías de Muros e Noia que viven do traballo no mar. Antes coas empresas que na protección da nosa saúde e do patrimonio natural».

Vanessa Angustia hizo hincapié en la «longa lista» de incumplimientos ambientales y legislativos que, asegura, acumula la explotación minera de Lousame. «Xa non é que non tomaran medidas para mellorar a balsa, nin medidas de protección dos traballadores nin da xente que vive na contorna. O máis grave é que tanto a empresa como unha Administración pública están a vulnerar toda a lexislación ambiental vixente». La candidata al Senado de Galicia en Común resaltó el «enorme risco ambiental» de San Finx: «A mina non garante postos de traballo. O traballo está na ría de Muros e Noia, onde están en risco os traballos dos homes e mulleres da comarca. Por que? A mina non é segura. A presa non é capaz de conter todo o volume de auga do val e, polo tanto, estase a poñer en risco a chegada de metais pesados á ría onde mariscan e pescan as xentes que viven dos recursos das nosas augas».

Preocupación

Por su parte, Siro Rego mostró su «enorme preocupación» tras recorrer la zona por el «tremendo impacto que está a ter sobre o territorio e a deixadez que se percibe dos poderes público». Esto, afirmó, evidencia que se están incumpliendo una serie de directivas europeas entre las que citó las de impacto ambiental, las de agua y las de transparencia.

Tanto Angustia como Rego pusieron como ejemplo de lucha y movilización de la sociedad las protestas contra la mina de Touro-O Pino.