Orfandade, ferida oculta

ROMÁN ARÉN

BARBANZA

26 mar 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Déixome levar, dialogo co libro, ergo: fago a deostada crítica «impresionista». Hoxe o recensionador dialoga co libro e consigo mesmo, non é xa notario de verdades. Tras a primeira cata no profundo, o lector que son agora pensa nas pedras de Caillois e nos velenos de Gamoneda, e alédase de topar o francés e os velenos. Quere fuxir da falacia autobiográfica e sabe que toda poesía tenta o diálogo co nós, malia a dificultade.

Só no recordo se pode crer, na creación, con ironía, en diálogo ata con Bécquer («do salón e no ángulo escuro») ou Pavese («virá a morte e terá os teus ollos»). Ausencia, diálogo ou lamentación: «canto ten de intermitente unha / ausencia?». Ferida oculta que todos temos, orfandade («Certo que non has volver?»). Todo é, no profundo, analepse, baleiro diante da banalidade. Só os perdedores están «para proporcionar alivio».

A voz do poemario faise a pregunta de todos: «Que temos acadado? O conforto? Nada que non tivésemos no colo da nai algúns». Só iso, antes da desaparición. A auga como metáfora, o sarcasmo e a retranca como reflexión, o compromiso moral contra a estupidez, a riqueza lingüística como xogo cos límites e a soleira da nada. A relixión e os seus ritos (xa perdida), e o seu eco como xogo cruel. Unha viaxe ricaz para o lector, un reto lingüístico, a poesía como ferida que proe pero que queda lonxe, alza o voo cara á fin.

«Murmurios (de) ausentes»

Xabier L. Marqués

Edición de autor, s.l, (2021)

103 páxinas