Gonzalo Caballero defiende en Rianxo la necesidad de actualizar el Estatuto de Galicia

Francisco Brea
Fran Brea RIBEIRA / LA VOZ

BARBANZA

Los socialistas celebraron el Día de Galicia frente al busto de Castelao en Rianxo
Los socialistas celebraron el Día de Galicia frente al busto de Castelao en Rianxo DAVID COSTAS

El secretario general del PSdeG aseguró que su proyecto es «galeguista e federalista, ecoloxista, feminista e de esquerdas»

25 jul 2021 . Actualizado a las 14:35 h.

El PSdeG no faltó a su cita del Día de Galicia en Rianxo. Frente al busto de Castelao, al que se rindió homenaje realizando una ofrenda floral, los socialistas tiraron de su historia para hablar del futuro. En él, el secretario general del PSdeG, Gonzalo Caballero, se marca dos grandes retos. Por una parte «iniciar os trámites para actualizar o Estatuto de Galicia unha vez se supere o peor da pandemia», y, por la otra, centrándose en políticas sociales y en materia sanitaria, «abrir todas as camas que pechou o PP, potenciar a atención primaria e acabar coa precariedade dos contratos na sanidade, que é algo indigno e leva a un país peor».

Estos son los deberes que Caballero se puso antes de cerrar el acto frente a los militantes, pero antes quiso dejar claro que el proyecto del PSdeG es «galeguista e federalista, ecoloxista, feminista e de esquerdas. Vemos o federalismo como a forma de entender a España plural e diversa». Pero todo ello «traballando para Galicia, para servir aos galegos. Feijoo está obsesionado con traballar para que Casado sexa presidente do Goberno e Pontón en amosar o seu independentismo xunto a Junqueras».

Hace 40 años

Francisco Caamaño, catedrático de Derecho y exministro de Justicia, recordó en su intervención que hace 40 años el diputado socialista Xosé Luís Rodríguez Pardo alzó la voz cuando «algúns querían darlle a Galicia un estatuto de segunda. Conseguiu bloquear a tramitación e darlle tempo aos galegos para saír ás rúas. Grazas ao traballo dos socialistas temos o Estatuto do 81». A esto también hizo referencia Gonzalo Caballero, asegurando que «o PSdeG tivo un papel fundamental para o autogoberno e só os socialistas podemos construír a Galicia do século XXI, moderna, que pide a berros saír do atraso económico e institucional ao que nos levan os gobernos do PP».