El lirense que busca el talento en el fútbol inglés

Dejó su cargo de ejecutivo en Shell para perseguir un sueño y convertirse en agente en el Reino Unido


Ribeira / la voz

¿Qué tiene el fútbol que agita los corazones de millones de personas alrededor del planeta? Desde el niño que sueña en el patio del recreo con llegar a marcar en la final de Champions, al hombre que lleva de la mano a su nieto al estadio o el adolescente que lo sacrifica todo para convertirse en profesional. Pero esa pregunta también podría hacérsele a Juan Carlos Cambeiro (Londres, 1986). ¿El motivo? Que no son muchos los que dejarían un cargo como ejecutivo en la petrolera Shell para lanzarse a la aventura como representante de futbolista. Pero la pasión es así. O se tiene, o no se puede explicar.

Aunque nacido en la capital de Inglaterra, lleva Carnota en su corazón. «Miña nai é de Lira e meu pai do Ézaro. Emigraron aquí moitísimos anos antes de que eu nacera. Logo volvemos a Lira, pero terminamos regresando a Inglaterra». Formado en el colegio español Vicente Cañada Blanch, Cambeiro cursó en la Universidad Queen Mary la carrera de Administración de Empresas, que lo llevó a entrar en Shell: «Estaba no mundo das finanzas. Tiña equipos de traballo en todas as partes do mundo. Estiven en India, traballei con xente de Dubái, Singapur. Encantoume esa experiencia. Pero cando o tren pasa unha vez non o podes deixar escapar».

Él es futbolero de cuna: «Xoguei en varios equipos de Inglaterra, pero nunca cheguei a nivel profesional. Si ao nivel máis alto de semiprofesional. Sempre souben que quería ligar a miña vida ao mundo do fútbol». La casualidad quiso que conociera a Quique de Lucas, exfutbolista de equipos como Chelsea, Celta o Espanyol. Esa puerta se la abrió el Deportivo Galicia, equipo formado en Londres por emigrantes españoles en el que Cambeiro estaba implicado: «Estivemos en A Coruña e Vigo dándolle publicidade. Coñecín a Quique alí e fomos comer xuntos. Houbo unha conexión dende o minuto un».

El mundo empresarial

De Lucas ya había formado la empresa Leader Sports Management (LeaderS):

«Falábamos moito, preguntábame sobre fútbol e viu que eu sabía do que estaba falando. Fai uns dous anos e medio houbo un momento no que comentamos que era oportuno que eu deixara o meu traballo e me centrara exclusivamente na representación de futbolistas. Deixei o meu cargo despois de dez anos e empecei como axente. E estou moi contento. Non o cambiaría por nada»

.

Responsable de todo lo que ocurre en Reino Unido, el objetivo de Cambeiro es el de «deseñar un plan estratéxico co que adaptarnos ao Brexit. Temos que captar xogadores en terras británicas que nos poidan interesar. Estamos en boa posición, pero é unha industria de moitísima competitividade. Iso si, temos un grupo de traballo moi unido e cunha visión moi similar. Queremos que o futbolista se sinta o máis cómodo posible».

Esa ansia por la calidad les lleva a comparar su filosofía con la de una «boutique. Que haxa exclusividade, que o trato cos xogadores sexa moi persoal. E nesas estamos. Estamos replicando un modelo que tan produtivo foi en España». Con jugadores en equipos como el Manchester City, Arsenal o Southampton, u otros como Hugo Mallo, capitán del Celta de Vigo, Cambeiro no para de moverse por toda Inglaterra para darle ese mimo personal a los chavales: «Dígolles moito que o fútbol non ten memoria. Por que xogues catro ou cinco partidos na Premier iso non significa que esteas na elite. Isto esixe moita constancia, moito tempo. Necesitas tamén un núcleo familiar forte, que che apoie nos malos momentos. O representante é unha parte, pero o traballo por detrás de cada futbolista é fundamental».

Aunque se siente un privilegiado por poder trabajar de lo que más le gusta, reconoce que también hay momentos difíciles: «O peor momento foi a grave lesión de Juan Rafael Fuentes. Trouxémolo á Championship e no primeiro partido tivo unha lesión moi grave. Acabou coa súa carreira. Son momentos difíciles, pasamos moito tempo no hospital. Sofres polo xogador. Fálase que neste mundo os axentes non teñen sentimentos, que só pensamos nunha cousa. Para nós o máis importante non é o xogador, é a persoa que hai detrás».

El futuro

Sobre cómo quedará la Premier tras el Brexit, Cambeiro también cree que «o 5G será fundamental, así como as plataformas de streaming como Netlifx ou Amazon Prime. Economicamente imos estar un par de anos mal. Pero penso que volveremos ao nivel de antes ou por enriba».

Carnotano y londinense, reconoce que el covid le ha impedido volver a su querida Lira: «Se puidera viaxar estaría alí. Necesito uns días para desconectar». No todo son tardes de vino y rosas en el mundo del representante de fútbol. En realidad, esconden decenas de partidos a la semana, miles de kilómetros al mes y el teléfono operativo las 24 horas del día. ¿El objetivo? Descubrir el talento que está oculto en Reino Unido. Ese es el plan de Juan Carlos.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El lirense que busca el talento en el fútbol inglés