Cristina París: «Temos un contorno privilexiado, ideal para actividades de turismo activo»

La profesional mazaricana destaca la ubicación estratégica del municipio, próximo a las playas de la Costa da Morte, Muros y Noia, y también a la capital de Galicia


Mazaricos / corresponsal

El sector turístico es ya, tras el ganadero, el más pujante de Mazaricos. De hecho, en apenas un lustro, el municipio ha triplicado su número de plazas hosteleras y ha visto como, al abrigo de la prolongación de la ruja jacobea a Fisterra, han abierto sus puertas más de una decena de nuevos negocios. Un potencial económico que todavía tiene mucho margen de mejora, según sostiene la técnica de turismo Cristina París Moledo: «O Camiño de Santiago é un atractivo e un activo primordial, porque por aquí pasan cada ano máis de 25.000 persoas, con todo o que iso supón. Non obstante, o potencial que ten Mazaricos vai moito máis alá dos peregrinos».

Esta profesional desgrana distintas actividades de contacto con la naturaleza, una modalidad muy en auge, según cuenta, susceptibles de ser aprovechadas turísticamente. «Temos un contorno privilexiado, ideal para actividades de turismo activo, que cada vez contan con máis adeptos. Dende rutas de sendeirismo ata trazados para BTT, miradoiros, pesca fluvial ou incluso un conxunto de cascadas que se poderían poñer en valor, principalmente durante o inverno», apunta.

Porque para París Moledo resulta necesario abrirse a un tipo de visitante diferente y sobre todo desestacionalizar el turismo: «De outubro a marzo cae en picado a actividade turística, polo que xa estamos traballando para que a xente nos visite en épocas do ano que ata o momento resultan menos habituais».

Cita como un ejemplo de iniciativa exitosa la fiesta del bolo do pote, una celebración gastronómica que cada año atrae hasta la localidad a personas llegadas desde toda Galicia. «Empezou cun marcado carácter local, pero agora xa nos atopamos con que é coñecida en toda a comunidade. Evidentemente é só un exemplo, pero pode servir como guía para poñer en marcha outras actividades, que máis que unha visita ao concello nos permitan vender unha experiencia», indica.

Escapar de localismos

Para conseguirlo, esta especialista apela a la necesidad de que la promoción turística se realice de forma conjunta, escapando de localismos que no benefician a nadie. «É impensable falar de Mazaricos sen ter en conta a Costa da Morte ou de calquera outra zona de Galicia sen ter presente Santiago. De aí que, ao meu entender, as campañas de promoción deban ser conxuntas e coordinadas. Hai moitas sinerxías que se poden aproveitar se traballamos unidos», comenta.

En este sentido, la técnica, máster en gestión y dirección de empresas turísticas, destaca la necesidad de hacer valer la ubicación privilegiada de Mazaricos a la hora de atraer visitantes: «Estamos a medio camiño entre Santiago e a Costa da Morte e tamén moi cerca das praias de Muros ou Noia, o que supón un aliciente engadido á hora de que a xente opte por visitarnos, durmir ou, simplemente, quedar a comer aquí. Todo iso temos que saber aproveitalo».

Cristina París no escatima en elogios al gran trabajo realizado en Mazaricos durante los últimos años. «Evidentemente aínda queda moito por facer e moito por mellorar en diferentes ámbitos, pero o certo é que se fixo un traballo extraordinario nos últimos anos. Pasouse de ver o turismo como algo residual en termos económicos a convertelo no medio de vida de moitas persoas», explica al tiempo que destaca el papel de muchos jóvenes que apostaron por abrir sus propias empresas, facilitando que el rural siga vivo.

Tampoco pasa por alto el papel jugado por la Administración local, tanto a la hora de facilitar la implantación de nuevos negocios como de promocionar la zona en diferentes foros: «Houbo un cambio importante á hora de vender o municipio ao exterior. Agora o concello está presente en todas as feiras e iniciativas de promoción turística que se levan a cabo, e iso facilita enormemente que cada vez se nos coñeza máis e mellor no exterior».

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