«Temos vacantes para autónomos, pero para dependentes hai lista de agarda»

La Voz

BARBANZA

18 mar 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Juan Carlos Berrocal está al frente de la Residencia de Maiores de Ferrol, la única pública que hay en la ciudad naval. El geriátrico, que cumple 42 años, es mixto, es decir, tiene 49 plazas para dependientes y 141 para mayores con autonomía. «Temos vacantes para autónomos, pero para dependentes hai lista de agarda. Remítennos as solicitudes que van chegando, e imos cubrindo pouco a pouco. Veñen persoas de A Coruña, Santiago e de Ferrolterra», señala.

Sostiene que no existe mucha diferencia entre las tres ciudades de la provincia. De hecho, afirma Berrocal que la situación es clavada en toda Galicia. «As prazas de dependencia están esgotadas e hai lista de espera. Entran usuario con grao tres, grao dous ou en situación de emerxencia social... As persoas que teñen unha maior necesidade. Pero en autonomía, atópanse na rede pública prazas libres, porque non hai tanta demanda».

Y entre los mayores «independientes», destaca que «a media de idade das persoas que ingresan é bastante máis alta que antes, está por riba dos 80 anos». Una circunstancia que provoca que, en poco tiempo, necesiten plaza de dependientes.