Carmen Vigo: «Meus pais sempre antepuxeron a crianza dos fillos a calquera aspecto económico»

J. sande MUROS / LA VOZ

BARBANZA

10 jun 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Licenciada en Filología Francesa, Carmen Vigo es profesora de francés en el IES Fontexería de Muros. Fue emigrante en Suiza, porque con 6 años sus padres la llevaron a ella y a su hermano al país centroeuropeo. Residía en la ciudad de Lausana en la que concluyó el período escolar obligatorio. Regresó a Galicia cuando debía comenzar el bachillerato, y finalizada esta etapa cursó estudios superiores en la universidad.

Explica que el trabajo era necesario y que sus progenitores pensaron que, en Suiza, podían darles a sus hijos unas posibilidades formativas de las que en Galicia carecían.

Con 6 años, Carmen Vigo no era muy consciente de lo que le esperaba marchándose a un país extranjero, pero, transcurrido el tiempo, recuerda su estancia en la Confederación Helvética como mucho agrado: «Todo era novo e raro para min. Dunha aldea pasei a unha cidade e, por riba, non entendía nada do que me falaban. Na escola estaba ben, pero cada xornada ansiaba o momento de chegar xunto a miña nai. Co paso do tempo fun afacéndome á escola, xa que polas tardes ía a clases de francés. Así conseguín integrarme plenamente e fun quen de acadar un nivel académico similar aos nativos», precisa.

Reuniones los fines de semana

Carmen Vigo también recuerda las reuniones familiares: «Algúns fins de semana, meus pais xuntábanse con outros emigrados galegos. A maioría eran homes, aínda que en Lausana, onde vivíamos, había tamén outras familias procedentes de Galicia que tiñan nenos».

De igual manera, recuerda los sacrificios que debían hacer sus padres para que a sus hijos no les faltase de nada: «A Suíza foise a gañar cartos, pero meus pais sempre antepuxeron a crianza dos fillos a calquera aspecto económico». Explica que su preocupación siempre fue «estar en familia e loitar arreo para que non nos faltara de nada a meu irmán e a min. Somos moi afortunados».