muros / corresponsal

El Concello de Muros, con el apoyo unánime de toda la corporación, distinguió con el nombramiento de hijo predilecto y la medalla de oro del municipio al médico y catedrático Juan Jesús Gestal Otero. La concesión de los galardones tuvo lugar ayer en la casa de cultura de la localidad, en el transcurso de un solemne y concurridísimo acto.

Entre los méritos glosados durante la entrega del pergamino y de la medalla, destacan la permanente vinculación y preocupación del homenajeado por el devenir del pueblo en el que nació, hace ya 70 años, así como su meritoria dedicación a la práctica, a la gestión y a la docencia de la Medicina desde el CHUS.

El muradano destacó en su intervención el orgullo, satisfacción y sentimiento de deuda que le produjo el recibir los máximos honores concedidos por el Concello: «Acepto e síntome moi honrado polas distincións. Son para min o maior logro ao concedermas o pobo onde nacín, feito do que me sinto moi afortunado e orgulloso».

Gestal se refirió también al devenir histórico del municipio, a su vinculación «coa auga e o sal», y a su condición de lugar periférico, lo que motivó su declive: «Un grupo de mozos de entón loitamos para reverter esa situación. Eu fixen o posible para que as infraestruturas e servizos do meu pobo mellorasen». Para terminar, afirmó que «gardo un fermosísimo recordo da miña infancia en Muros. Gústame conservar a memoria e presumir das tradicións do meu pobo».

Gran afluencia

El acto contó con la presencia de numerosos representantes políticos y de entidades públicas y culturales, así como de una gran cantidad de vecinos. El presidente del Parlamento de Galicia, Miguel Santalices; el rector de la Universidade de Santiago, Juan Viaño; el director de la Real Academia Galega, Xesús Alonso, y el senador Xosé Luis Torres Colomer fueron algunos de los presentes en el salón de actos.

El muradano Domingo Guerra glosó los méritos del distinguido, recordando que: «Juan Gestal personifica e representa con orgullo as distincións que posúe o noso Concello de moi nobre, leal e humanitario. Ademais da súa traxectoria profesional, cabe lembrar a súa implicación nas actividades culturais e asociativas da vila, destacando a creación da cabalgata de Reis, da banda de corneta, da copa de fútbol da ría, da organización das festas patronais ou da creación do grupo de teatro. A xenerosidade e grandeza do agora catedrático emérito de Medicina manifestouse tamén na defensa dun centro sanitario para Muros, do instituto, e da mellora e ampliación das nosas infraestruturas».

El presidente del Parlamento Galego, Miguel Santalices, disculpó la ausencia de su homóloga estatal, Ana Pastor, antes de leer un escrito enviado por ella, en el que decía: «Mis felicitaciones para el amigo y profesor Juan Gestal, quien siempre se distinguió por su condición de muradano universal». Por su parte, Santalices declaró: «Grazas por inculcarnos a importancia da saúde pública, e pola labor feita a favor da xestión da atención sanitaria».

La alcaldesa de Muros, María Xosé Alfonso, afirmó que: «Foi para min un descubrimento coñecer a traxectoria vital do hoxe homenaxeado. As distincións son o xusto recoñecemento a toda a súa vida».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
6 votos
Comentarios

El Concello de Muros nombró hijo predilecto al médico Juan Jesús Gestal