El Club do Mar Noia prepara su asalto al podio del autonómico

BARBANZA

MARCOS CREO

El equipo, único en la comarca que practica remo de banco móvil, también competirá en el campeonato nacional

16 jun 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

En la comarca, tan solo un equipo se dedica al remo de banco móvil. Es el Club do Mar Noia, que mañana disputará en Castrelo de Miño el Campionato Galego de Remo Olímpico para las categorías juvenil, sub 23, absoluto y veterano. El conjunto noiés acudirá a esta cita con una decena de embarcaciones y con la clara intención de subirse al podio, por lo menos, las mismas veces que el año pasado, que fueron siete. «En xuvenil levaremos un skiff feminino e outro masculino e un dobre e un catro sen timonel. No apartado de sub 23 competiremos cun skiff, ao igual que no absoluto. Por último, na categoría de veteranos o club participará cun skiff, un dobre, un catro scull e un dous sen timonel», apunta Benito Horta, entrenador del conjunto de Noia.

Esta temporada, el equipo no ha podido ejercitarse en las mejores condiciones porque «houbo moito nordés», señala Horta. «Fixemos poucos adestramentos na auga e moitos en terra. Este é o maior problema do banco móbil en Galicia, xa que remar na ría non é como facelo nun embalse. Aquí aínda temos a sorte de poder ir ata o Tambre, que o temos a 12 quilómetros», comenta el preparador. Aún así, el técnico considera que «este ano temos máis nivel, porque hai xente que segue na mesma categoría».

El cambio de modalidad

El Club do Mar Noia nació como un equipo de remo de banco fijo, pero en el año 2003 empezó a abandonar esta disciplina para cambiarse al banco móvil. «Ata ese ano faciamos batel, e neste caso a tempada soamente vai de febreiro ata finais de abril. Sen embargo, na nosa modalidade actual comezamos a competir en outubro e rematamos en xullo. Temos un calendario máis amplo e para os nenos é mellor. Nesas idades é máis difícil metelos na auga cando hai mal tempo», explica Benito.

Por otra parte, Horta destaca que «o banco móbil ten un ámbito de competición máis amplo». En este sentido, resalta que reman varias veces en Portugal y en diferentes puntos de la geografía española. Sin ir más lejos, la próxima semana los noieses se desplazarán a Sevilla para participar en el campeonato de España: «O mércores marchamos para alá. A calor vai a ser un factor importante, ata a auga do río está quente. Aínda así, a maior insolación que collín remando foi en Ourense». El objetivo principal en este torneo es meterse en las finales.

Decisión acertada

A pesar de que en Galicia se impone la tendencia del banco fijo, Benito Horta cree que tomaron la decisión adecuada al dar el paso y cambiar al móvil. Fuera de nuestras fronteras, esta disciplina sí que tiene más adeptos: «En Asturias e Portugal, por exemplo, compites contra moitos máis barcos».

Pero no todo son aspectos favorables. Mantener un club de estas características es costoso, económicamente hablando: «O material é máis caro que no fixo e case ten que ser personalizado. Acabamos de mercar seis remos que nos valeron 2.400 euros. Desde o 2003 o noso investimento dedícase exclusivamente ao banco móbil».