Avaría na viaxe inaugural de 1916


Mentres nos campos de Europa se loitaba corpo a corpo, os estaleiros cumprían os prazos previstos para a construción do primeiro barco. O Santa Isabel foi botado o 26 de agosto de 1915 e entregado á navieira o 26 de outubro de 1916. Tiña 2.492 toneladas de arqueo bruto e unha potencia de 1.350 cabalos; a súa velocidade máxima era de 12,5 nós. O vapor estaba dotado con velas coas que poder aproveitalos ventos e aforrar carbón. Unha cheminea e dous mastros completaban o enarborado do navío. O material principal era o ferro armado coa técnica de remaches característica da época. O Santa Isabel resultaba ser un magnífico buque pensando para dar servizo durante moitos e moitos anos.

Sen embargo, a primeira singradura do vapor-correo iniciaríase con pouco éxito, como agoiro do que sería o seu triste final, xa que naquela viaxe inaugural, entre Cádiz e Barcelona, o primeiro de novembro de 1916, o vapor sufriría unha avaría nas turbinas que o obrigou a permanecer na cidade do Turia durante varios días e a desembarca-la pasaxe que continuaría cara á cidade Condal en tren. A gravidade da avaría aparece no informe levado a cabo polo inspector de maquinaria da navieira e nel fálase dun gravísimo problema no sistema de turbinas, froito de deficiencias na calidade do metal utilizado na fabricación.

O problema obrigou ó Santa Isabel a permanecer cinco días en Valencia, antes de continuar ruta cara a Barcelona, onde terían que ser desmontadas as máquinas, traballos que retiveron o buque no peirao case trinta días.

Xa plenamente operativo, o Santa Isabel sería destinado á chamada ruta do norte, facendo alternativamente a viaxe entre Bilbao e Cádiz, e esporadicamente entre o porto gaditano e Fernando Poo pasando polas Canarias, ruta esta da que sería relevado polo seu xemelgo, o San Carlos, que emprendería rumbo cara ás colonias africanas.

O vapor-correo recollería emigrantes en Euskadi, Cantabria, Asturias e Galicia para transbordalos en Cádiz ós vapores Reina Victoria e Alfonso XII, transatlánticos de maior velocidade e capacidade, preparados para completar a ruta oceánica a Montevideo e Bos Aires. Esa era a súa derradeira singradura antes de que acontecese o naufraxio o 2 de xaneiro de 1921.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos

Avaría na viaxe inaugural de 1916