La asociación Alcer propone una «conversa dun minuto» con familia y amigos para dejar clara la actitud personal

La Voz

BARBANZA

02 jun 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

La Asociación para a Loita contra as Enfermidades do Ril (Alcer) propone «manter unha conversa dun minuto coa túa familia e amigos/as para deixar clara a túa actitude cara a doazón». Y para ello preguntará hoy, con motivo del Día do Doador, a las personas que se acerquen a sus actividades, si han hablado con su entorno familiar y social acerca de esta cuestión.

De este modo pretende enfatizar «a importancia de manifestar a actitude de cada un cara a doazón, dado que, en ocasións, os familiares dun falecido descoñecían a súa vontade, traducíndose este descoñecemento na posíbel perda da oportunidade de salvar ou mellorar a vida doutras persoas», indican.

Alcer reitera que los trasplantes de órganos «salvan vidas, mellora a calidade de vida, permiten unha vida independente das máquinas (diálise) e supoñen un aforro en custes sanitarios. O transplante é a única actividade sanitaria que depende da decisión que tomemos como cidadáns», pues si no hay donantes no es posible que los haya. Ahora mismo, más del 3% de la población gallega ya es portadora del carné de donante, sostienen.

La legislación vigente dispone que toda persona es donante al fallecer si no se demuestra lo contrario. Pero la única forma de testimoniarlo es preguntando al respecto a la familia más próxima.

«Por iso é importante saber o que opinaba o falecido, para que verdadeiramente sexa a decisión deste a que verdadeiramente se cumpra. Ser portador do carné de doador/a de órganos e tecidos permite a profesionais e familiares estar informado da vontade do falecido. E, aínda que, coa normativa vixente o carné é tan só unha actitude que debe ser corroborada pola familia, as estatísticas son esclarecedoras: ante a presenza do carné de doador/a poucas familias se negan a contradicir a determinación do falecido», indica esta entidad.

Donante en vivo

Alcer propone asimismo que se aborde en el entorno familiar la posibilidad de la donación en vivo, pues «actualmente constitúe unha realidade potenciada» tanto en Galicia como en el conjunto de España.

El año pasado, en todo el Estado se realizaron 235 trasplantes por donación en vivo, que representaron el 10% del total.

Alcer realiza sus campañas con el lema Doar órganos é salvar vidas . Esta asociación tiene una amplia organización provincial, con representaciones en A Coruña, Santiago, Ferrol, Narón, Cambre y Culleredo.

Además de la labor de las asociaciones de personas enfermas en espera de un trasplante y de los servicios de coordinación de trasplantes de los hospitales, también desde la Administración gallega se realizan actividades para conseguir más donaciones y promocionar esta actividad. Entre ellas este curso escolar se organizó un concurso en los colegios, de dibujos y lemas que contribuyan a promocionar la donación.