La marca Mar de Santiago abre una nueva polémica entre Vilagarcía y Vilanova

Bea Costa
B. Costa VILAGARCÍA

VILAGARCÍA DE AROUSA

MONICA IRAGO

Ravella recuerda que ya existe el producto Mar de Compostela y acusa a Durán de generar confusión

15 ene 2020 . Actualizado a las 16:24 h.

La reacción a la iniciativa del Concello de Vilanova de registrar la marca Mar de Santiago con fines turísticos no se ha hecho esperar. El concejal de Turismo de Vilagarcía, Álvaro Carou, recuerda que este Concello ya tiene registrada la marca Mar de Compostela desde el 2002, y tras expresar su perplejidad, acusó al alcalde vilanovés, Gonzalo Durán, de contribuir a la ceremonia de la confusión con este tipo de iniciativas. «O alcalde de Vilanova ben podería ser un pouco máis orixinal, pois debe de ser o único que descoñece que se algún municipio da comarca ten un histórico vínculo con Santiago é, precisamente, Vilagarcía».

«Como todo o mundo sabe, primeiro Carril e logo Vilagarcía foron, dende a época medieval, o porto natural de Santiago. Por esa mesma razón naceu tamén, entre Santiago e Vilagarcía, o primeiro ferrocarril de Galicia, en 1873. Máis tarde, no ano 1931, bautizouse a praia como ‘de Compostela’, selando, con iso, a relación entre as corporacións e os pobos de Vilagarcía e Santiago. E aínda máis, a principios dos anos sesenta, moito antes de que nacera o produto Xacobeo, nin por suposto a Xunta de Galicia, xa en Vilagarcía se tiña creado a Ruta Fluvial Xacobea do Mar de Arousa e Río Ulla, aínda hoxe vixente», según apunta Ravella.

«O señor Durán perdeu o seu xoguete da mancomunidade, pero segue coas mesmas formas: primeiro decide (a creación e rexistro de Mar de Santiago) e logo pide o apoio dos demais, coa ‘advertencia’ de que todos aqueles que teñan a ousadía de replicar, inmediatamente serán ‘condenados’ por insolidarios», añaden desde el gobierno de Vilagarcía.

Carou no deja de aludir a que hace tan solo unas semanas Durán Hermida reprochaba a Vilagarcía su apuesta por el proyecto de la Vía Verde (que recupera el trazado do tren Vilagarcía-Portas), en contra de los intereses generales de la comarca «cando era evidente que a vía do tren pasaba por onde pasaba». «Polo visto, Mar de Santiago non é ir por libre e si unha aportación consensuada por toda a comarca para a súa propia promoción turística en conxunto, non só dun único municipio», añaden las mismas fuentes.

«Entón, Vilagarcía tamén podería facer bandeira de Valle Inclán, posto que o pazo familiar, o de Rúa Nova, está a cabalo dos dous municipios (parroquias de Sobrán e de András) e as ligazóns do literato e a súa familia con Vilagarcía ou Vilaxoán están ben documentadas; pero non o vai facer, porque considera que o protagonismo de Valle Inclán na comarca correspóndelle a Vilanova; como o Albariño a Cambados, a Ameixa a Carril ou o Marisco ao Grove. É a suma de identidades e iniciativas o que fai comarca; non copiarse nin solaparse uns a outros», abunda Álvaro Carou.

En este contexto, la Mancomunidade do Salnés afronta la próxima semana su cita anual en la feria de turismo Fitur, a la que acudirá con una oferta conjunta de toda la comarca, bajo el paraguas de Turgalicia. Está por ver que el Concello de Vilanova envíe a Madrid a algún representante político.