Las quejas por el mantenimiento de la Autovía do Salnés llegan al Parlamento

La Voz VILAGARCÍA / LA VOZ

VILAGARCÍA DE AROUSA

MARTINA MISER

El BNG pide que se supervise el servicio que presta la empresa adjudicataria

14 feb 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El grupo parlamentario del BNG llevará al Parlamento de Galicia las denuncias formuladas por el sindicato CIG por la precariedad con la que desempeñan su función los operarios encargados del servicio de mantenimiento en la autovía de O Salnés. Desde el Bloque quieren que la cámara «inste ao goberno galego a esixirlle á empresa concesionaria do mantemento o cumprimento das condicións laborais para garantir a seguridade dos traballadores e dos usuarios».

Desde el BNG se hacen eco de la denuncia pública formulada hace unos días en Vilagarcía. Según el relato que han hecho suyo los nacionalistas, los trabajadores están realizando sus funciones en una situación de precariedad. «A UTE que ten adxudicado o mantemento, a pesares de ter un cadro de persoal de trece persoas, só ten catro destinadas a mantemento, xa que o resto adícase a actividades como control de monitores ou xefaturas».

Esos cuatro trabajadores que quedarían sobre el terreno «son os responsables de realizar todas as labores de mantemento e limpeza de valla perimetral, peches, cunetas e beiravías, pasos inferiores e superiores, pintado a man dos cebreados...». Además, continúa el relato que el Bloque trasladará al Parlamento, «teñen a encomenda de realizar a sinalización e protección da zona en caso de accidente ou sinistro, agardas á chegada dos servizos de emerxencias e tráfico, e proceder á retirada dos restos dos vehículos e limpeza do firme». Les toca, también, señalizar obras y mantener la vía expedita de obstáculos.

Pero, dada la escasa cantidad de operarios dedicados a estas tareas, «danse circunstancias de ter que acudir un só traballador a sinalizar un sinistro, ou que tras estar de quenda de noite ter que continuar a xornada ordinaria pola mañá». Eso se traduce en una merma de la calidad del servicio que, a juicio del BNG, la Xunta no debe permitir. «A precariedade pon en risco tanto aos traballadores como aos usuarios», señalan desde esta formación. «Este risco non é un futurible, senón que xa se ten manifestado en varios accidentes, varios deles de extrema gravidade, un deles coa consecuencia da morte dun traballador en agosto de 2017».