Basicamente, porque o seu autor incumpriu os protocolos cos que o réxime pretendía blindarse de toda disidencia. Antes de imprimir un libro, este debía ser revisado polos censores, e Aquilino Iglesia tivo audacia, ou a temeridade, de meter en máquinas os seus versos antes de sometelos a ese exame. Foi iso o que fixo que autor e editor se atopasen, de repente, sen os libros nos que meteran o seu capital, e baixo a ameaza de ter que pagar multa.
Don Aquilino moveu todos os fíos que tivo ao seu alcance para levar a situación ao bo camiño. Botou man do seu amigo Xosé Filgueira Valverde, quen a súa vez pediu amparo a un vello coñecido, Juan Aparicio. Este era un home forte do réxime, fundador das JONS e creador do emblema do xugo e as frechas. Non dubidou este en dirixirse aos censores para pedirlles que arranxasen o tema dos permisos de Cómaros verdes. «Te ruego que hagas todo lo posible por complacerme», escribiu. Porque Aparicio pensaba, coma moitos daquela, que o galego valía para a lírica e para o agro. Para as cousas máis serias estaba o castelán. Probablemente nunca sospeitou que os versos eran unha arma cargada de futuro.