Augas presenta un proyecto para acabar con los vertidos de la EDAR de Cambados

La Voz CAMBADOS / LA VOZ

CAMBADOS

MARTINA MISER

Las obras, valoradas en 5,2 millones, permitirán depurar todo el caudal

28 abr 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La depuradora de aguas residuales de Cambados llevaba tiempo dando problemas. De ellos hablaron, hace unos días, los representantes del Concello y de la cofradía, quienes pusieron sobre la mesa «como lles está a afectar aos bancos marisqueiros» los vertidos que proceden de la EDAR. La existencia de dichos vertidos ha sido confirmada, dicen fuentes municipales, por Augas de Galicia, organismo que acaba de remitir al Ayuntamiento un proyecto de reformar de la estación depuradora. En el mismo, explica el gobierno local, «se pon de manifesto que a instalación non é capaz de depurar correctamente todo o caudal de augas residuais de Cambados e de Vilanova que chegan nas épocas do ano máis húmidas».

Son varias las causas que, según informa el Concello, reconocería el ente autonómico como motivo del problema. Por un lado, las dimensiones y la capacidad técnica de la planta. Por el otro, la «deficiente rede de saneamento nos concellos de Vilanova e Cambados». En ambos frentes parece estar Augas de Galicia dispuesta a actuar a través del proyecto de 5,2 millones de euros que ha trasladado al consistorio cambadés.

Según dicho proyecto, «nas épocas máis húmidas á EDAR de Tragove está a entrar un caudal moi superior ao que se podería tratar completamente, e mesmo puntualmente por encima do que se pode pretratar». Por esa razón, «se están a producir alivios directamente ao emisario de auga, nalgúns casos sen tratar, pero tamén de forma continuada en períodos húmidos, cunha depuración parcial».

Las medidas correctoras

Para corregir esa situación, «o proxecto ten como principal obxectivo dar un tratamento completo ás augas residuais que actualmente xa están a chegar á instalación. Non se incrementará o caudal nin as cargas que chegan actualmente, pero si se lles dará un tratamento máis adecuado». En la estación depuradora se renovarán equipos; se aplicarán nuevas tecnologías, más fiables; y se optimizarán los procesos.

Esa operación se va a realizar, afirman desde el consistorio cambadés, «en coordinación cos proxectos de melloras nas redes de saneamento nos concellos de Vilanova e Cambados, para reducir o caudal de augas brancas nas redes, evitar ou reducir desbordamentos e que todo o caudal que chega ao EDAR sufra un tratamento completo».

Augas de Galicia, por su parte, ya ha solicitado al Concello de Cambados «un informe de compatibilidade urbanística coa finalidade de confirmar a viabilidade das actuacións proxectadas». Desde el gobierno municipal se ha adquirido el compromiso de darle la máxima prioridad a la tramitación de dicho expediente: «Entendemos -apunta el Concello- que debe realizarse o máis pronto posible».