«Eu non veño ao Porto para facer política»

Serxio González Souto
serxio gonzález VILAGARCÍA / LA VOZ

CAMBADOS

Martina Miser

Tourís anuncia unha xestión con criterios técnicos e vontade de entendemento cara ao Concello

18 dic 2020 . Actualizado a las 13:43 h.

Unha traxectoria de 33 anos en política avalan a chegada de Xosé Manuel Cores Tourís (Cambados, 1958) á presidencia da Autoridade Portuaria de Vilagarcía. Socio fundador de Horsal en 1985, concelleiro dende 1987, alcalde entre 1998 e o 2009, senador durante dúas lexislaturas e delegado da Xunta en Pontevedra dende o retorno do Partido Popular ao Goberno galego, poucos paus lle quedaban por tocar a este cambadés, que se define coma un home de equipo.

-A súa chegada á presidencia supuxo, en certa medida, unha sorpresa. Como afronta esta nova encomenda?

-Con gañas, ilusión e agradecemento ao presidente da Xunta por depositar a súa confianza en min para desempeñar un posto coma este. A verdade é que fun membro do consello de administración, tanto en Vilagarcía como en Marín, dende o 2009. Así que podemos dicir que coñezo a casa e valoro, por riba de todo, o factor humano. Temos un equipo formado por unhas sesenta persoas, a moitas das cales xa coñecía. Quen me coñece a min sabe que son moito de facer equipos e de delegar. Creo que hai que darlle responsabilidades á xente para que se sinta realizada e traballe con compromiso, porque este Porto é de todos.

-Na súa toma de posesión agradeceu o labor da súa predecesora, Sagrario Franco.

-Creo que hai que felicitala a ela e ao seu equipo polo labor que fixeron ao longo destes anos. Xa digo que o factor humano é fundamental para seguir desenvolvendo este labor. Nun ano tan complicado é previsible que cheguemos a millón duascentas mil toneladas de mercancías, e iso é moi importante. A partir de aí, temos que seguir traballando e mantendo un contacto constante coas empresas e os consignatarios. Boluda, Carrasco, Reboredo e Nogueira, a través de Galigraín, son operadores potentes e ímolos apoiar en todo o que poidamos. Contamos, ademais, cun bo departamento comercial, que sabe moverse moi ben.

-É certo que este Porto soubo reinventarse logo da crise do 2008, e darlle unha volta aos seus tráficos. Fará vostede unha política de continuidade?

-Si, hai tráficos coma o de contedores que acadaron unha gran importancia en Vilagarcía. Hoxe supoñen practicamente a metade da mercancía xeral, e aproximadamente unha cuarta parte do movemento total do Porto. O taboleiro tamén é moi importante. Antes, A Coruña movía un 30 % e nós arredor dun 70. Agora temos o cen por cento. Nos cereais foi un ano de pouco movemento, porque ao medrar a produción nacional non houbo importación, e polo tanto houbo pouco movemento nos peiraos... Temos que seguir esta liña de continuar aumentando tráficos. Creo que o proxecto do dragado do canal vai ser fundamental neste senso.

-Hai fondos nos Presupostos Xerais do Estado para o ano que vén. Pero vaise poder iniciar xa?

-Estase traballando agora no trámite ambiental, e supoño que ata o 2022 non se poderá desenvolver. Pero é un proxecto de envergadura e vainos permitir recibir buques máis grandes, que é o que piden os operadores.

-Tamén se referiu vostede a unha área de influencia moi ampla. Sempre se fala da colaboración entre os portos de interese xeral en Galicia, pero por baixo existe unha competencia moi dura.

-Estamos nunha área de influencia moi potente, tanto na zona do Salnés coma no Barbanza; unha área que poderiamos dicir que vai dende Santiago ata Pontevedra, e haina que seguir potenciando. Aproveitando a presenza do presidente de Marín na toma de posesión, incidín, efectivamente, na idea de sentarnos, e máis que facer competencia, definir esas áreas de influencia de cada porto. Sería o ideal. Pero logo, por suposto, son os operadores quen moven as mercancías nos portos que máis lles interesan, polas razóns que sexan.