Cambados implantará la zona 30 en el centro urbano en 2020

Bea Costa
B. Costa CAMBADOS/ LA VOZ

CAMBADOS

MARTINA MISER

Se empezará por el casco histórico y se proseguirá por otras calles

02 nov 2019 . Actualizado a las 20:36 h.

Cambados se sumará al carro de la zona 30, una figura que prohíbe circular a más de treinta kilómetros por hora. En la villa del albariño se empezará a aplicar esta medida a principios de año por las calles del casco histórico y, después, se hará de forma gradual a otras calles del centro urbano. De este modo, según explican desde el gobierno local, se busca «implementar medidas que permitan acadar un desenvolvemento urbano sostible, que contemplan a protección do medio ambiente e a humanización das prazas e rúas na nosa vila».

El centro urbano de Cambados registra una media mensual de seis accidentes de tráfico por alcance. «Este dato pode parecer unha cifra asumible nos tempos actuais pero non o é. No que vai de ano xa son sesenta accidentes con máis de 120 persoas afectadas, algunhas delas feridas, e cuns custes incalculables en danos materiais», explican desde el Concello.

El objetivo es alcanzar la cifra de accidentes cero «porque todos e cada un deles son evitables». «Apostar por unha prevención real e efectiva é sinónimo dunha sociedade intelixente e avanzada. Hai que reformular algúns aspectos do modelo de mobilidade urbana actual co fin de introducir gradualmente unha serie de cambios na súa ordenación», abundan las mismas fuentes. Algunas medidas ya se han tomado en este sentido; se eliminó el tráfico pesado de la avenida de Vilariño y se mejoró la señalización, «pero é necesario avanzar en canto a redución da velocidade máxima se refire».

«Xa que logo, é aconsellable tomar unha decisión global e obxectiva pensando na seguridade das persoas, primando esta por riba de calquera outro tipo de interese. Son as administracións públicas, o Concello neste caso, quen está na obriga de velar por elo. Así as cousas é necesario avanzar na pacificación do tránsito e que as formulacións de ordenación urbana se constrúan pacificando a mobilidade e calmando o tráfico».

Desde el Concello inciden en que, además de incrementar la seguridad vial, esta medida reducirá la contaminación atmosférica y acústica y mejorará la calidad de vida de los cambadeses en el centro urbano. La implantación de la zona 30 parte de una propuesta de la concejalía de Mobilidade, que dirige Tino Cordal, y cuenta con los informes favorables de la jefatura de la Policía Local de Cambados.