La planta de eviscerado de vieira de Cambados, finalista de los premios Economía Azul

Un total de quince proyectos de toda Galicia optan a las cinco categorías habilitadas; los ganadores se elegirán por votación popular


O Grove / La Voz

La directora xeral de Desenvolvemento Pesqueiro, Susana Rodríguez, acaba de presentar la segunda edición de los premios Economía Azul. Unos galardones con los que se pretende hacer "un recoñecemento aos mellores proxectos sustentables das zonas pesqueiras de Galicia postos en marcha ao abeiro das axudas para proxectos dos grupos de acción local do sector pesqueiro". En esta ocasión, hay quince proyectos seleccionados, tres por cada una de las categorías planteadas. Estas son la categoría de Apoio á pesca costeira artesanal; Creación de emprego; Diversificación; Innovación y Economía Circular. De cada tres finalistas por categoría, solo podrá quedar uno. El que sea, será elegido por votación popular. Y es que entre el 1 y el 20 de octubre, en la página web de la Xunta todo aquel que lo desee podrá mostrar sus preferencias y contribuir a la elección del ganador. Este no recibirá un premio económico, pero sí un reconocimiento público al trabajo bien hecho. Entre los proyectos seleccionados figura uno arousano: la planta de evisceración de vieira de la cofradía de Cambados.

Apoio á pesca artesanal

Esta modalidad pretende "potenciar a pesca costeira artesanal". Se valoran "proxectos que busquen novas canles de comercialización, o aumento do valor dos produtos e a revalorización de especies menos coñecidas". 

"Do mar á mesa: Depuración e punto de venda". Es un proyecto de la cofradía de pescadores de Cedeira que se fundamenta en la puesta en funcionamiento de una planta para la depuración, embolsado, etiquetaje y venta directa de bivalvos vivos. 

"Comercialización sustentable mediante a mellora da xestión da trazabilidade". Se trata de una iniciativa de la cofradía de pescadores de Noia, que ha adoptado una serie de medidas para "contribuir a unha xestión responsable dos recursos obxectivos aos que acceden os mariscadores. Ademais inclúen unha ferramenta que é a marca de calidade 'Berberecho de Noia Pesca Artesanal' para poder diferenciar e posicionar no mercado os recursos marisqueiros destes bancos".

"Deseño e desenvolvemento dun protocolo de coxestión entre as confrarías de Muros e Noia para a mellora de aproveitamento dos recursos marisqueiros". Tras este largo nombre está un proyecto diseñado por los pósitos de Muros y Noia, que pretenden de esta manera, colaborar "nunha mellora da xestión das zonas de libre marisqueo, buscando o equilibrio entre a capacidade marisqueira e os recursos dispoñibles".

Creacción de empleo

En esta categoría se valoran "proxectos que estimulen a economía das zonas pesqueiras, reforcen o seu atractivo, capaciten as persoas e promovan o emprendemento".

"Centro de elaboración e transformación de produtos pesqueiros". El proyecto, de Mariscos Antón Fernández (Costa Sostible), pasa por la rehabilitación de una antigua depuradora de moluscos abandonada para su conversión en un "centro de transformación" que contará con cetárea, depuradora y centro de pasteurizado de mariscos.

"Ampliación de local e mellora dos medios técnicos". Es una iniciativa de Nordés Velería (GALP Ría de Pontevedra), a través de la cofradía de Sanxenxo. "A empresa acometeu un proxecto de mellora das instalacións e a adquisición de novas máquinas máis eficientes para a fabricación de lonas de protección e calquera compoñente que se poida elaborar con produtos téxtiles de alta tenacidade".

"Albergue Estela do Mar". Es un proyecto de una cooperativa de la ría de Vigo-A Guarda, que colabora con la cofradía de Baiona ofertando visitas a la lonja. También hacen recorridos por la plaza de abastos, visitas guiadas al museo de la navegación, organizan actividades náuticas y gestional un albergue.

Diversificación

Esta modalidad tiene como objetivo promover la diversificación del sector pesquero hacia otras actividades marítimas.

"Obras de restauración do dique da Cabana e a súa contorna". Es una iniciativa del Concello de Ferrol, que pretende recuperar una estructura que "representa un dos oucos exemplos que existen de diques de marea". Su restauración contribuirá a fomentar el turismo marinero, ya que se pretende crear un espacio de interpretación de las actividades y las tradiciones vinculadas al mar.

"Mar da Morosa artesáns do peixe". Es un proyecto de Javier Beiro, amparado por el GALP Costa Sostible. Mar da Morosa constituye "unha nova forma de poñer en valor a pesca costeira artesanal, ao comercializar os produtos procedentes desta a través dunha peixería turística visitable, onde o visitante pode degustar os produtos desta peixería de xeito inmediato no establecemento de restauración da planta superior.

"A Guarda, mar de sal". Esta iniciativa del Concello de A Guarda supone "a apertura ao público da maior superficie visitable dunha explotación salineira de todo o Imperio Romano, mediante a creación dun recurso patrimonial, social e cultural de carácter sustentable".

Innovación

En esta categoría se premian proyectos con un marcado carácter innovador.

"Augas Santas cervexa artesá da Mariña". La promotora es María Jimena Iriarte, que con el respaldo del GALP A Mariña-Ortegal ha puesto en marcha un proyecto que "ten como finalidade acondicionar unha nave dotándoa do equipamento necesario para instalar unha fábrica de cervexa elaborada con auga de mar".

"Planta de producción de aceite de microalgas". Es un proyecto amparado por el GALP Costa da Morte. Supone la "creación dunha empresa de producción de microalgas en Carballo para a obtención de concentrado vexetal mariño con alto contido en Omega 3".

"Mellora económica e diversificación e inovación en produtos de pesca local". La cofradía San Antonio de Cambados es la responsable de este proyecto, consistente en la puesta en marcha de una planta en la que no solo se procede al eviscerado de vieira durante la campaña, sino que se procesan otro tipo de productos. De hecho, cada vez son más las especies que se trabajan.

Economía circular

Este galardón reconoce proyectos de reutilización, reciclaje y reparación vinculados al mundo del mar.

"Pesoas diversas+Confrarías=Economía Circular". El proyecto es de Apsaber, del GALP Costa da Morte. Consiste en la "formación de persoas con diversidade funcional na actividade auxiliar á industria pesqueira de reparación de caixas de pescado mediante termosoldadura". 

"Taller de sensibilización medioambiental da Costa da Morte".Las redeiras Illa da Estrela impulsan un taller de sensibilización medioambiental da Costa da Morte destinado, sobre todo, al reciclaje de redes y residuos del mar.

"Producción de mallas protectoras biodegradables para el cultivo de mejillón". Es un proyecto de Ecoplás Barbanza, que consiste en la creación de un sistema de producción de las cuerdas de mejillón elaborado con polímeros biodegradables y compostables que proteja al molusco.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

La planta de eviscerado de vieira de Cambados, finalista de los premios Economía Azul