José Luis Villanueva: «As ameixas son o mellor produto das rías»

El patrón mayor tiene claro que los moluscos de las rías deben abrirse paso por su propia calidad


vilagarcía / la voz

Hace tiempo que el mar de Carril se identifica, necesariamente, con la almeja, No siempre fue así. Álvaro Cunqueiro recordaba a sus tías de Cambados al llevar cuenta de sus gusto veraniegos. Desde Mondoñedo se veía el mar, y desde el mar quién sabe si se veía o no Mondoñedo. El caso es que hace ya un tiempo que la gente de la Cofradía de Carril comprendió que tenía un manjar entre las manos y que convenía hacerle caso y cuidarlo. Ahí está desde entones un buen espacio. No hace falta mucho más despliegue. La sesión tiene su mérito, en plenas fiestas de San Roque llega, este domingo, la Festa da Ameixa.

«Esta é a 27 edición, está xa consolidada, e temos que ter en conta que é unha festa que hai moito tempo que está consolidada», explica el patrón mayor de la Cofradía de Carril, José Luis Villanueva. «Na agrupación e entre os parquistas hai tempo que se fixo unha aposta pola calidade, polo interese turístico de Galicia e pola calidade», señala Villanueva, que se prepara para conmemorar, mañana, la vigésimo séptima edición de la Festa da Ameixa de Carril. «É unha honra para nós e unha honra para quen recibe a distinción, que acepten ser donas, cabaleiros e calquera distinción que supoña que a ameixa de Carril sexa diferente».

No siempre fue así. Hace unos cuantos años, el propio Cunqueiro celebraba que entre los muretes de los parques de Carril creciesen las ostras. Famosas, incluso, entre los aficionados al molusco en la costa normanda y bretona. «Diso hai moito tempo e agora o que nós podemos producir e presumir é a ameixa e o berberecho. É unha honra para nós pensar que os nosos moluscos son o mellor produto da ría».

Quien habla es José Luis Villanueva, que en cuestión de unas horas manejará un evento que en pocas horas hará visible Carril como pocas oras cosas. «O importante é que todo o mundo o pase ben. Que lles gusten as ameixas, na súa preparación tradicional á mariñeira, ou que se atopen nunha receita que lles guste, que coñezan e que se encontren cun día moi agradable no que a ameixa sexa un elemento de goce gastronómico máis», indica el portavoz de la cofradía.

En esta ocasión, son el conselleiro de Cultura. Educación e Ordenación Universitaria, Román Rodríguez, y la directora xeral de Pesca, Acuicultura e Innovación Tecnolóxica, quienes se hagan con las más sobresalientes de las distinciones. «É unha honra para a a persoa e para todos nós, pero sobre todo que acepten unha distinción como é a da dona da ameixa e o cabaleiro da ameixa, que sexa un día agradable e que se cociñen as ameixas de Carril como se merecen».

El prestigio del que hablamos

El asunto, en definitiva, reside en conceder prestigio a un producto como la almeja, que teóricamente se vendería solo. «Claro que non, na agrupación hai tempo que se atopa unha cuestión moi clara, as ameixas de Carril teñen unha etiqueta espectacular».

Villanueva lleva razón. Hace mucho tiempo que quien está advertido sobre las delicadezas de Carril conoce de lo que estamos hablando. «Todo o mundo sabe que lles gustan as ameixas. Pero o que teñen que saber é que lles gustan as ameixas de Carril, que lles gustan ao xeito tradicional que temos de cociñalas en Carril, pero tamén cando se preparan de calquera outro xeito sempre que sexa respectuoso e estea na nosa tradición gastronómica».

En resumidas cuentas, la ameixa de Carril vive este domingo uno de sus mejores momentos. Más o menos tres toneladas y pico con las que disfrutar. Y no solo eso. «Apostamos por recuperar tamén as embarcacións a vela latina, apostando con asociacións como Rompetimóns, doando íntegro para este fin», indica el patrón mayor. Las almejas y los mejillones tal vez sean los productos con mayor visibilidad de la ría de Arousa. «Hai tempo que en Carril fixemos unha aposta pola calidade», asegura. Se trata de las donas y los cabaleiros, que también lo son, actúen en la misma medida. Ameixa, sempre e de Carril.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

José Luis Villanueva: «As ameixas son o mellor produto das rías»