El PSOE de Valga acusa al Concello de emplear fondos del Pacto de Estado contra la violencia machista para organizar una clase de baile

La Voz VALGA / LA VOZ

AROUSA

MARTINA MISER

Urgen la renovación del Plan de Igualdade, «caducado» desde el 2021

17 nov 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

El Plan de Igualdade del Concello de Valga lleva caducado desde el año 2021. Esa circunstancia es una demostración, dice el concejal socialista Javier Carballo, de la «falta de entusiasmo» del gobierno de Valga en una cuestión tan sensible como esta. «A nós xa nos parecía un plan insuficiente, pero nin sequera levaron a cabo aquilo ao que se comprometeron, nunca trouxeron ao pleno a avaliación do plan, nin se convocou aos axentes políticos e sociais para facer un seguimento ou avaliación; nada de nada», afirma Carballo.

El concejal socialista recuerda que durante el período de vigencia de este plan «a localidade viuse sacudida por catro feminicidios e nin nestas gravísimas circunstancias o Concello deu o paso de convocar unha mesa, unha comisión ou calquera iniciativa amparada no Plan de Igualdade para poñer aínda que fose un grao de area na loita contra a violencia machista». Según señala, el gobierno local votó en contra de adherirse a la campaña «En Negro contra as violencias machistas» y «tivo a ocorrencia de gastarse parte dos fondos que recibe do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero nunha clase de baile». En este contexto, desde el PSOE de Valga se exige que se elabore y se apruebe un nuevo plan que «deberá recoller a mellora dos servizos do CIM». En estos momentos, este servicio da atención a personas de tres municipios, pero solo dispone de una psicóloga durante 17 horas semanales y una abogada durante diez horas: una dotación «totalmente insuficiente». Desde el PSOE reclaman «a creación do Consello Local da Muller, que se proporcionen alternativas habitacionais ou casas de acollida a vítimas de violencia machista e, sobre todo, que se creen programas de formación en novas masculinidades, feminismo, educación en valores e prevención do machismo».