El Servicio de Emerxencias de Vilagarcía realizó 2.460 operativos el pasado año

La Voz VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

Martina Miser

Los sábados y domingos son los días en los que se registran más incidencias

19 ene 2023 . Actualizado a las 17:53 h.

Enero es mes de balances. Ravella ha comenzado con ellos, y ayer hizo públicos los datos que resumen la actividad del servicio municipal de Emerxencias, un departamento que el pasado año participó en 2.460 operativos. De ese total, «máis da metade, un total de 1.595, requiriron mobilizar medios para resolver ou colaborar en distinto tipo de situación de emerxencia, e tan só en 43 destas saídas non foi preciso actuar ao terse solucionada a incidencia cando chegaron os efectivos ou tratarse dunha falsa alarma».

Según los datos facilitados por Emerxencias, se desprende que los fines de semana, sábados y domingos, «son os días da semana que máis incidencias rexistran, mentres que os luns son os máis tranquilos». En cuanto a la tipología de las incidencias, «o maior número de intervencións realizadas polos efectivos de Emerxencias en 2022 responderon á xestión de incidencias municipais». Fueron 305 las salidas realizadas por caídas de señales de tráfico, retirada de árboles caídos, señalización de baches, cierre de parques.... El segundo tipo de incidencias más repetidas «foron as 237 motivadas por elementos de risco: desprendementos de muros ou elementos de fachadas e tellados de edificios, caídas de postes de telecomunicacións ou do tendido eléctrico…». Los accidentes de tráfico aparecen en el tercer puesto. Supusieron 194 intervenciones, en las que «en dous casos houbo persoas atrapadas, 78 deles rexistraron feridos e en 17 ocasións correspondéronse con accidentes laborais». En 97 casos no hubo heridos.

Los incendios también dieron trabajo a los operarios de Emerxencias, que durante el pasado año acudieron a 129 llamadas. De ellas, 33 correspondían a incendios urbanos, 47 forestales y 48 fueron de «outra índole». «Outras actuacións menos espectaculares pero moi importantes, posto que serven para evitar que se produzan accidentes ou situacións de risco foron as 161 intervencións realizadas por retirada de obstáculos e limpeza de estradas e por verteduras de aceite e outros produtos».

Contra el fuego, agua: en el apartado de inundaciones «o servizo computou 125 saídas referidas tanto á eliminación de bolsas de auga en vías de comunicación, como en achiques en vivendas ou baixos comerciais». Además, el servicio participó en 46 operativos de rescate de personas atrapadas en viviendas, vehículos o ascensores. También se actuó en 146 ocasiones para rescatar animales atrapados en pozos y lugares de difícil acceso; 72 actuaciones de tipo preventivo (simulacros, visitas escolares…), 45 intervenciones de tipo sanitario, 27 colaboraciones con fuerzas de seguridad, tres salidas en base al protocolo COVID y cinco por «situacións de risco relacionadas co gas».