¿Se acabará este verano la invasión del Caribe gallego?

r.e. A ILLA / LA VOZ

AROUSA

MARTINA MISER

La Xunta, el Concello de A Illa y la cofradía colaborarán en la redacción de un plan de gestión de O Areoso

05 feb 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Bautizado como el Caribe gallego, el islote de O Areoso corre el riesgo de morir de éxito. Sus finas arenas y sus aguas cristalinas lo han convertido en un paraíso que nadie se quiere perder, pero que puede acabar irremediablemente perdido. Para evitarlo, la Xunta de Galicia, el Concello de A Illa y la cofradía de esta localidad trabajarán juntos a fin de «impulsar unha regulación de usos que garanta nos meses de verán o equilibrio entre a protección dos seus valores naturais e o desenvolvemento de determinadas actividades e usos públicos na zona».

Esa es una de las conclusiones de la reunión celebrada ayer en Santiago. Era un encuentro a tres bandas en el que estuvo la directora xeral de Patrimonio Natural, Belén do Campo, el alcalde de A Illa de Arousa, Carlos Iglesias, la concejala de Medio Ambiente, Gabriel Gabriele Frein Von Hundelshausen, y el patrón mayor, Juan Rial Millán.

Tras ser insistentemente demandada por las autoridades locales, la reunión fue convocada «para abordar a situación actual deste espazo, un pequeno illote integrado na Zona de Especial Conservación Complexo Ons-O Grove e por tanto, en Rede Natura, que durante os meses de verán recibe unha importante afluencia de visitantes, en aumento nos últimos anos». La diminuta isla, de hecho, está saturada.

Con el fin de establecer una regulación adecuada «que garanta na tempada estival a protección dos recursos naturais do illote e a súa convivencia cos usos tradicionais presentes na zona e o seu máis recente aproveitamento turístico, a directora xeral sinalou que a Xunta traballa xa nun plan de xestión para Areoso, figura prevista na Lei de Patrimonio Natural de Galicia para este tipo de espazos».

El documento partirá de los trabajos realizados por la consellería en los años previos al covid-19. «Neste sentido, e unha vez que a actividade turística na zona volveu recuperar certa intensidade no verán, todos os asistentes á reunión coincidiron na necesidade de tomar medidas que garantan a convivencia dos posibles usos turísticos e recreativos do Areoso, ao que os visitantes acceden por mar en diferentes medios de transporte, coa importante actividade pesqueira e marisqueira que acolle a súa contorna».

El Concello y la cofradía realizarán, a partir de ahí, sus propias sugerencias para mejorar el documento, las alternativas y las correcciones. El documento deberá estar listo en los próximos meses a ya que la intención expresada por la Xunta de Galicia es que pueda empezar a aplicarse ya este verano.