Alianza para convertir la estación de tren de Vilagarcía en punto de entrada de peregrinos

Rosa Estévez
rosa estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

El alcalde arousano y la presidenta de la Mancomunidade do Salnés firmaron ayer sendos convenios de colaboración con el Concello de Santiago

08 may 2021 . Actualizado a las 20:23 h.

El covid ha logrado vaciar el Camino de Santiago en un año Xacobeo. Pero el covid es también el responsable de que se decidiese ampliar esa solemnidad al 2022. Así que aún tenemos por delante veinte meses en los que el ritmo de los peregrinajes parece condenado a aumentar. Y a convertirse, de paso, en un motor importante para la reconstrucción económica tan necesaria tras la crisis sanitaria. Para unir esfuerzos, para aprovechar sinergias, el Concello de Vilagarcía y la Mancomunidade do Salnés firmaron ayer sendos convenios de colaboración con el ayuntamiento de Santiago.

Las localidades arousanas presumen, tienen derecho a ello, de formar parte del camino primigenio: dice la tradición que los restos del Apóstol remontaron en una balsa de piedra las aguas de la ría, y luego las del río, hasta acabar en Compostela. La Mancomunidade do Salnés, y con ella el Concello de Vilagarcía, aspiran a poner en valor ese recorrido original. Y Santiago parece estar dispuesto a colaborar. De ahí los convenios ayer rubricados, que persiguen «a cooperación e aproveitamento de sinerxías para a promoción e difusión de dous produtos directamente vencellados ao Camiño de Santiago: Orixe de todos os camiños' e Navega o Camiño'», según explica la mancomunidad. «Trátase de promocionar estes dous produtos a través de actividades de interese turístico, eventos, actividades culturais, artísticas, deportivas, gastronómicas e de márketing que permitan a súa difusión no mercado nacional e internacional».

Pero los convenios firmados tienen más matices. «Outro dos temas que se trataron na reunión é a opción de que os visitantes o peregrinos que chegan a Santiago, e xa realizaron o seu camiño, desprácense ata a comarca do Salnés en tren para descubrir a Orixe de todos os Camiños. Preténdese utilizar a estación de ferrocarril de Vilagarcía como eixo vertebral para garantir a entrada de visitantes na comarca do Salnés», explican desde el organismo que dirige Marta Giráldez.

Y en ese punto entra en juego el acuerdo bilateral entre Santiago y Vilagarcía. Según recalca Ravella, los vínculos entre ambas localidades son antiguos, y se estrecharon aún más gracias a la primera línea ferroviaria de Galicia. «Vilagarcía é o mar e o porto natural de Compostela, un mar que acolleu a milleiros de santiagueses que viñan e veñen a gozar das praias vilagarciás grazas á conexións desa primeira liña ferroviaria. Froito desa relación, Vilagarcía doulle o nome de Compostela ao seu principal areal e adoptou a denominación Mar de Compostela como a súa marca turística; e Santiago dedicou a Vilagarcía de Arousa unha das súas rúas». No es de extrañar, pues, que ambas localidades vuelvan a unirse ahora para la «promoción e posta en marcha de accións turísticas relacionadas coa Ruta Marítimo Fluvial Xacobea», de la que Varela señaló que es «un produto turístico agora renovado e que se creou na década dos 60 do pasado século, cando dende Vilagarcía se puxo en marcha, adiantándose ao fenómeno Xacobeo globalizado dende hai unhas décadas como produto turístico».

En Santiago «publicitarase entre os peregrinos a posibilidade de completar a súa experiencia Xacobea desprazándose a Vilagarcía en tren para, en cuestión de 19 minutos, poder embarcar e recrear o traxecto que seguiron os restos do Apóstolo por Arousa e o Ulla, seguindo o viacrucis fluvial que marca a Orixe de todos os camiños». La promoción, por supuesto «incluirá outros aspectos de interese para o turista e peregrino, como a illa de Cortegada, integrada no parque Nacional das Illas Atlánticas, as rutas de sendeirismo, as actividades marítimas, as rutas marisqueiras, a Vía Verde, o Castro de Alobre, as praias…», así como todos los demás atractivos de la comarca: la Ruta do Viño, la Variante Espiritual, las playas, los cascos históricos, las rutas... En definitiva, todo lo que O Salnés ofrece.