La Diputación destina medio millón a los servicios sociales de O Salnés

Alfredo López Penide
L. Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

AROUSA

27 ene 2021 . Actualizado a las 19:59 h.

Desde ayer y tras su publicación en el Boletín da Provincia, los 52 concellos de menos de 20.000 habitantes de Pontevedra pueden solicitar su adhesión al Plan de Cofinanciamento dos Servizos Sociais Comunitarios Municipais, iniciativa a la que la Diputación destina un presupuesto global de 2,5 millones de euros, «o maior investimento realizado pola institución ata agora». Una quinta parte, concretamente 514.136 euros, se corresponde con ayuntamientos de O Salnés, de tal modo que Vilanova se beneficiará del mayor montante -82.939 euros-, mientras que Sanxenxo percibirá 80.264 euros; O Grove, 62.235; Meaño, 55.042; Cambados, 54.670; Valga, 43.939; Meis, 31.224; Ribadumia, 29.296; A Illa, 28.521; Pontecesures, 21.666; y Catoira, 21.337 euros.

En este marco, de los 2,5 millones totales, el plan asigna 1,3 millones para sufragar la prestación directa del Servizo de Axuda no Fogar en los domicilios por parte de personal especializado, mientras que los 1,2 millones restantes permitirán «cubrir os custos do persoal dos Servizos Sociais Comunitarios». Además, desde la Diputación incidieron que, a modo de novedad, «este ano os concellos poden solicitar o adianto do 50% do importe que lles corresponda do plan», de tal modo que se busca garantizar «unha medida de axilidade para que lles cheguen recursos de forma inmediata», incidió en su día la presidenta Carmela Silva.

De este modo, los concellos podrían atender a las personas más vulnerables en el actual contexto derivado de la pandemia del covid-19.

Añadieron que el Servizo de Axuda no fogar (SAF) «atende a persoas maiores con déficits de autonomía e persoas con discapacidade, especialmente no caso de que carezan de apoio persoal no seu medio inmediato». Asimismo, desde la Administración provincial precisaron que «ten carácter subsidiario do Servizo de educación e apoio familiar, dando unha resposta preventiva, educativa e socializadora fronte a diversas situacións de familias en risco de exclusión».

En definitiva, el Plan de Cofinanciamento busca potenciar «o desenvolvemento na provincia duns Servizos Sociais profesionalizados e públicos para unha atención de calidade».