Alumnos cambadeses del Cotarelo deben esperar tres horas al bus de vuelta a casa

Rosa Estévez
rosa estévez CAMBADOS / LA VOZ

AROUSA

MONICA IRAGO

El Concello de villa del albariño reclamará a la Xunta una alternativa para estos estudiantes, ante las carencias de la red de transporte regular

03 nov 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Son de Cambados pero estudian en el instituto Armando Cotarelo Valledor, en Vilagarcía de Arousa. Cada día, finalizan sus clases a las dos de la tarde. Pero eso no significa, en absoluto, que se vayan a casa. Al estar cursando cursos de formación no obligatoria, no tienen transporte escolar, y por eso la mayoría de los estudiantes de ese grupo deben esperar por un autobús de línea regular que los lleve hasta la villa del albariño. El primero que pasa, lo hace a las 17.10 horas. Esa es la situación que la pasada semana, los padres de esos rapaces trasladaron al Concello de Cambados, donde presentaron un escrito «solicitando unha solución para o problema de transporte das súas fillas e fillos cando finalizan as clases».

Ante el grupo de estudiantes hay dos alternativas. Una, que alguien vaya a buscarlos. La otra, esperar. Y eso supone que tengan que comer en Vilagarcía, con el sobrecoste que eso significa para sus familias. «Non poden agardar máis de tres horas sen comer ata a chegada do transporte que os leve ás súas residencias en Cambados, onde fai paradas o autobús da liña Santiago de Compostela-O Grove arredor das seis menos vinte da tarde».

El concejal de Mobilidade de Cambados, Tino Cordal (Somos), ha solicitado a la jefatura territorial de Educación y a la Dirección Xeral de Transportes una solución. En concreto, piden que «o alumnado cambadés do IES Cotarelo Valledor dispoña dun autobús para poder regresar a Cambados unha vez rematen as súas clases no citado centro educativo». «Hai que sinalar que esta e outras demandas foron presentadas nas alegacións do Plan de Transporte da Xunta de Galicia hai un ano e que non foron atendidas polo órgano autonómico. Froito desta situación atopámonos a día de hoxe con esta problemática», señala, a través de un comunicado, Tino Cordal.

El concejal delegado de Mobilidade también convertirá este asunto en temática del pleno municipal de Cambados, al que presentará una moción con la que persigue «chegar a un acordo de tódolos grupos políticos municipais e tratar de que a Xunta de Galicia tome as medidas precisas para solucionar estes problemas».

Aunque la solución ideal sería que los alumnos dispusiesen de un autobús que los trasladase hasta Cambados, los padres de alumnos han planteado una alternativa que les valdría «como mal menor».

Hasta Vista Real

Indican que «a empresa Pereira, adxudicataria do transporte do alumnado do instituto, dispón dun autobús con numerosas prazas baleiras, para o alumnado de ESO, que finaliza o seu traxecto no lugar de Vista Real, Corón, Vilanova de Arousa». «As familias do alumnado cambadés estarían dispostas a achegarse a ese lugar para recoller aos seus fillos e fillas». Así se lo han comunicado varias veces los padres y la dirección del instituto a la empresa Pereira, pero «esta manifesta non poder aceptar que o alumnado cambadés poida utilizar o mencionado autobús».