Varela acusa a la Xunta de tomarle el pelo a Vilagarcía a cuenta de Bamio

Serxio González Souto
serxio gonzález VILAGARCÍA / LA VOZ

AROUSA

MONICA IRAGO

El alcalde asegura que el Gobierno autonómico no ha invertido un solo euro por voluntad propia en la ciudad

25 abr 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Todo tiene un límite. Y la paciencia del alcalde de Vilagarcía, el socialista Alberto Varela, se agotó ayer por lo que respecta a las idas y vueltas de la Xunta sobre la PO-192, la carretera antigua de Bamio. La sugerencia del director de la Axencia Galega de Infraestruturas, en el sentido de que la vía carece de interés para la red autonómica y su transferencia debería ser reclamada por el Concello, fue calificada directamente por el regidor como «unha tomadura de pelo aos veciños de Bamio e a todos os vilagarciáns». Visiblemente enfadado, Varela mostró la última solicitud de entrevista que Ravella cursó a la conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, con las aceras de Bamio como telón de fondo. «A única resposta foi que non nos recibiu porque non lle debía de parecer importante e nos remitiu á Axencia Galega de Infraestruturas». Algo parecido, añade el alcalde, ocurrió en la única reunión que pudo mantener en cuatro años con la responsable del departamento autonómico: «Mirou cara atrás, os seus técnicos, e dixo que si, que algo había, e a axencia primeiro afirmou que o proxecto estaba ideado, logo dixo que só había unha memoria económica de 200.000 euros, que era demasiados cartos e que había que falar coa conselleira».

Ante este círculo vicioso, el regidor reclama al Partido Popular local un par de acciones. En primer lugar, «que llelo expliquen en campaña aos veciños de Bamio e aos de Carril, porque tampouco invisten en Rosalía de Castro». También que hagan una parada en Santiago, camino de Madrid, ahora que se acercan las generales, «porque o maior inimigo de Vilagarcía é a Xunta, que non é que discrimine aos concellos que non goberna o PP, é que discrimina os seus veciños». Por último, «que os conselleiros que virán estes días a dar voltas polos bares de Vilagarcía veñan con algún investimento no canto dun bloqueo económico».

El alcalde pone como contrapunto de esta actitud a la Diputación, que «inviste nos municipios sen mirar a súa cor política».

Mobilidade despacha en medio folio las alegaciones sobre el bus

La indignación de Varela con la Consellería de Infraestruturas crece a la vista de la respuesta que el Concello de Vilagarcía acaba de recibir con respecto a sus alegaciones al plan de transporte. Diez hojas de argumentos que la Dirección Xeral de Mobilidade despacha con medio folio en el que se limita a asegurar que corregirá una «errata» -probablemente la inclusión de las dársenas de O Cavadelo, en lugar de la estación, en las rutas del Baixo Ulla, porque la réplica ni siquiera precisa en qué consiste la errata en cuestión- y que la mayoría de las líneas a las que se refiere Ravella transcurren en el interior del municipio, por lo que el Ayuntamiento debería colaborar.

El alcalde no se anduvo por las ramas: «O Concello de Vilagarcía non só colabora co transporte público a través do Vaibús! e do financiamento da ruta ao Hospital do Salnés; é a que a metade dos investimentos importantes realizados nos centros educativos, que son competencia da Xunta, procederon das arcas municipais, e por tanto dos cartos dos veciños, mentres que os semáforos que se instalaron en Bamio foron sufragados ao cen por cento tamén polo Concello». A cambio, denuncia el regidor socialista, la capital arousana ha recibido «catro anos de ninguneo e nin un só euro que fose investido por vontade propia».

Se pregunta Varela si esta es una muestra de la influencia de Vox sobre los populares, una especie de vaciado de las competencias de la comunidad autónoma en favor de los concellos, claro que sin sus recursos económicos. «Gustaríame ver a estes adalides denunciando todo isto», concluyó el alcalde tras lamentar que «todo o que teña que dicir o candidato do PP é criticar nun mitin que os orzamentos se pactasen co BNG por ir da man de Bildu nas europeas».