«Iacobus» por 30 años de música en Xove

s. o. XOVE / LA VOZ

XOVE

CEDIDA

Xan Carballal, Xulia Nogueira, Xoán Guerreiro y Eloi Caldeiro firman un libro-disco conmemorativo que coprotagonizan alumnos y coros de Xove, Burela y Mondoñedo

20 nov 2019 . Actualizado a las 20:31 h.

«Un gran esforzo para un Concello coma o noso» supuso la creación en 1989 de la Escola Municipal de Música de Xove, «das primeiras da comarca», recuerda el alcalde Demetrio Salgueiro. Treinta años después de arrancar ese «ilusionante proxecto», paralelo al de la Orquestra Clásica de Xove, el regidor lo tiene claro: «Non foi baldío, hoxe podemos comprobar que a nosa aposta pola cultura e pola nosa mocidade dá os seus froitos». En vísperas de la patrona de los músicos, Xove lo conmemora editando el libro-disco Iacobus.

 Cientos de niños y jóvenes han pasado en tres décadas por las aulas de un centro de formación donde este curso estudian 41 alumnos. No están a la venta los mil ejemplares de una obra que cuenta «unha historia dun peregrino» e incluye música original y arreglos de piezas medievales, así como ilustraciones, fotografías y poesías. Las reflexiones de Salgueiro sobre una escuela siempre ligada a Carballal son parte del texto con el que coprologa Iacobus, una publicación ya a disposición de los xovenses de modo gratuito.

Surge de una idea de Xan Carballal, director de la Orquestra Clásica de Xove, y de Xulia Nogueira, directora de la Escola de Música de Xove. Música y arreglos son de Carballal y los textos de Nogueira. El pintor Xoán Guerreiro ilustra un libro con fotografías de Eloi Caldeiro y de Nogueira, también diseñadora y maquetista del libro. Musicalmente «tamén participaron alumnos e coros das escolas de música de Xove, Burela e Mondoñedo, así como da Orquestra Clásica de Xove», añade Mario Eijo, técnico municipal de Cultura.

Iacobus lo presentaron en público este 20 de noviembre Salgueiro, Carballal, Nogueira y Dolores Meitín, la concejala xovense de Cultura, en un acto celebrado en el Concello al que asistieron cuarenta alumnos del instituto xovense Illa de Sarón.

El libro-disco lo ha patrocinado la Xunta, aportando 6.737 euros a través del Xacobeo 2021, y lo cofinancia el Concello de Xove, con 4.491 euros. El conselleiro de Cultura Román Rodríguez también escribe en el prólogo de la obra, definiéndola como resultado de un «período de investigación e inspiración, contando coa memoria histórica e o marco dos ricos espazos naturais de vías de peregrinación tan senlleiras como é o Camiño Norte».

Durante la presentación, Salgueiro le entregó a Carballal una figura del Faro de Roncadoiro elaborada por Cerámica de Sargadelos. Es un «recoñecemento» por el Premio da Crítica de Galicia, recién recibido por Carballal por su «longa traxectoria e un traballo de base moi singular na música clásica». Desde escuelas como las de Xove, Burela o Mondoñedo, «levou a centos de mozos do rural a unha educación musical e cultural».