José Manuel Vázquez, gerente de Galipizza: «Notouse ambiente no local de Ribadeo ao abrir Asturias; en Viveiro tanto non»

y. garcía VIVEIRO / LA VOZ

VIVEIRO

José Manuel Vázquez, gerente de Galipizza, a la izquierda entregando un pedido a un repartidor
José Manuel Vázquez, gerente de Galipizza, a la izquierda entregando un pedido a un repartidor XAIME RAMALLAL

Confirma que con la pandemia continúa el bum del reparto a domicilio: «A xente prefire quedar na casa»

12 may 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Rozamos el año y dos meses de pandemia desde el primer estado de alarma y se acaba de dar un paso poniendo fin al último, sin prórroga, aunque el «puente» para cruzar de una «normalidad» a otra todavía se presenta bastante inestable pues el covid-19 sigue cobrando vidas a diario, la pandemia sigue acechando. Durante este tiempo, empresarios de reconocida trayectoria y ligados al mundo hostelero como José Manuel Vázquez, más conocido como «Leman», gerente del Grupo Galipizza, han tenido que echar mano de todos los recursos a su alcance para seguir adelante. Incluso en ocasiones «soltar lastre» para que la «nave» no se hunda, desde recurrir el Erte hasta «vender o que se poidera, pola pandemia» en su caso, dice. Son varios los locales de grandes ciudades gallegas a los que el grupo ya no está ligado o de los que se está desvinculando, indica, manteniendo dentro del organigrama de la empresa el funcionamiento del establecimiento de Covas, en Viveiro, que cumplía los 25 años de apertura en el año 2018 y donde comenzaba a expandirse Galipizza, desde 1993, como cadena de restauración que también permanece activa en la otra punta de A Mariña en Ribadeo y limítrofe con Asturias.

Siendo simultáneos el fin del estado de alarma y del cierre perimetral galaico-astur, Vázquez hace dos radiografías distintas según el ambiente del pasado fin de semana en el local viveirense y el ribadense: «Realmente estamos igual que antes, quitando o sábado que a xente sae un pouco máis, no de Viveiro. Si que en Ribadeo, polo que falei con meu irmán, notouse moitísimo que abriran Asturias. Loxicamente; tamén viñan dun baixón moi grande. Pero en Viveiro, francamente, non notei ningunha diferenza coa semana anterior». Cree que lo último puede deberse a «todos os requisitos que hai que facer no interior e que a xente prefire quedar nas casas». «Estase acostumando, cada vez hai máis reparto e máis empresas repartindo. Non ampliei plantilla, o que fixen foi recuperar a todos do Erte e cando hai moita aglomeración de pedidos saen os camareiros, cando non hai clientes no local, para axudar a repartir. Ata cunha furgoneta que tiña aparcada e preparei», indica. Cree que el bum del reparto a domicilio continuará, «tamén porque nas aforas de Viveiro e no extrarradio aumentou significativamente». Otra razón es que «hai xente que tamén tén reparo a dar datos na reserva no local», añade.

Con respecto al fin del estado de alarma y viendo las aglomeraciones en grandes ciudades, opina: «A min se me preguntan, digo ‘déixao un mes máis' porque ao final, o que imos facer vai ser estropear o verán». E insiste: «Sería preferible aguantar un mes máis, xa que estamos, que non que agora che veñan fastidiar o mes de xullo», como ocurrió el año pasado cuando hubo que cerrar A Mariña por el alza de los contagios. Aún así, mira a la temporada estival forzando cierto optimismo: «Este verán debera ser bo, se seguen as vacinas ao seu ritmo. Agora... xa veremos se hai repunte coa desescalada. Aínda que aquí fagamos todo ben, non estamos libres e pode vir de fóra».

En prueba cambiar la flota de motos de reparto a eléctricas

«Estamos probando con dúas motos de reparto eléctricas a autonomía que teñen, a ver canto duran e mirando o que se aforra en gasolina, antes de cambiar a flota toda, que son sete», explicó también José Manuel Vázquez. «Principalmente, é polo aforro en gasolina e porque agora hai axudas para ese tipo de veículos», indica, añadiendo que «a autonomía dunha eléctrica é de 90 quilómetros e en días de moito reparto andamos xustos. Pero na primeira semana que levamos, ben; estou contento con elas». Confirma que tuvo que vender la food-truck de Galipizza. La principal explicación: «Pasoulle unha pandemia por encima».