Un globo aerostático con plásticos que ensucian parajes naturales de Viveiro

La Voz VIVEIRO / LA VOZ

VIVEIRO

CEDIDA

Cinco centros escolares participan en un proyecto promovido por el Concello

29 abr 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Ya está en marcha una iniciativa que recupera un retazo de la historia local, combinándola con la retirada de plásticos de espacios naturales y la «sensibilización e concienciación á poboación da problemática global e local da xeración desmesurada de residuos plásticos». Cinco centros escolares se han sumado a un proyecto que desembocará en la construcción de un «globo comunitario xigante de bolsas de plástico». Si lo logran, el globo aerostático «voará libre sobre a ría de Viveiro».

Ideado y diseñado por la Asociación Pratodo y por Eureka Actividades, Globo Marruán lo promueve el Concello de Viveiro, financiando la mitad del coste de las actividades de los centros de enseñanza. Según los organizadores, con un coste de 50 euros por centro o asociación de padres, «está confirmada» la participación de la escuela infantil San Roque, del colegio Lois Tobío y del de Galdo, así como de los institutos Vilar Ponte y María Sarmiento. Este último impulsa por medio de Voz Natura un programa medioambiental de reducción de residuos plásticos.

«Coa axuda de todos»

Desde Pratodo y Eureka lanzan «o reto de crear entre todos» el globo aerostático. «Por que non soñar con facer voar ese gran globo feito de lixo plástico, coa axuda de todos e sen uso de combustibles fósiles? Se noutros sitios o fixeron, por que Viveiro non?».

Durante el próximo mes realizarán en los centros escolares «actividades divulgadoras adaptadas a cada curso lectivo, dende infantil ata secundaria». Entre otras, teatralizaciones, talleres donde los chavales «poderán experimentar a feitura dun globo a tamaño reducido» o charlas «participativas sobre enerxías renovables, xestión de residuos, emprendemento socioambiental». Cuando concluya el curso escolar, anuncian que continuarán «divulgando e compartindo o proxecto en centros sociais, xeriátricos...».

Además de los centros de enseñanza y del Concello, «estableceron contacto con The Aerocene Foundation, que xa ten promovido accións moi similares noutras partes do planeta». A Aerocene lo describen como «un esforzo artístico interdisciplinario que buscar deseñar novos modos de sensibilidade, reactivando un imaxinario común para lograr unha colaboración ética coa atmósfera e o ambiente».

Antonio Fraguas y Marruán O Barbeiro en 1910

Pratodo y Eureka incorporan a su iniciativa medioambiental la divulgación cultural. El pasado septiembre, dentro del ciclo Vivermar, recrearon la historia de Marruán O Barbeiro, «recollida no seu día por Antonio Fraguas Fraguas», a quien se homenajea en el Día das Letras Galegas de este año. Recuerdan que Fraguas, en su libro Romarías e santuarios, le dedicó un capítulo a las fiestas de Santa María y San Roque de Viveiro.

«Falando da noite do 15 de agosto», Fraguas se refiere a un «globo grandísimo, semellante ó que aínda se fai en Betanzos (...), que non se volveu facer desde o ano 1910». Citando a Ramón Canosa, recuerda que «aquel globo guardaba las esencias de la ingenuidad sana y alegre de toda una época».

«Inflamouse e ardeu»

Fraguas añade: «Necesitaba a colaboración de todos. Era un globo de papel de periódicos. O técnico, enxeñeiro de semellante obra, era Marruán, de oficio barbeiro». El 14 de agosto de 1910, con el globo preparado, intentaron hacerlo volar, pero «o globo non o soltaron e con tanto fume quente [para elevarlo] inflamouse e ardeu». Fueron, dice Fraguas, «as faíscas do derradeiro globo das festas de Viveiro» porque Marruán «sentiuse apouvigado pola moitedume inqueda e non tivo forza moral para pasar un ano enteiro» preparando otro globo «e non atinguir máis que un triste fracaso».