Mar por Medio vuelve a Ribadeo

La Voz RIBADEO / LA VOZ

RIBADEO

Expertos analizarán en el foro cultural «O Camiño no século XXI»

11 sep 2022 . Actualizado a las 12:46 h.

Vuelven las jornadas Mar por Medio a Ribadeo, las que promoviera en origen el Concello de Ribadeo con la imprescindible aportación de su verdadero artífice, John Rutherford, ex director del Centro de Estudos Galegos en la Universidade de Oxford, con las que en sus 16 ediciones visitaron Ribadeo intelectuales de prestigio mundial. Vuelve Mar por Medio, del 16 al 18 de septiembre, de la mano de la Academia Xacobea, que preside Xesús Palmou, la Xunta y la Universidade de Santiago de Compostela y con la colaboración del Concello y de la Deputación de Lugo.

En la presentación de las jornadas, semanas atrás, el secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, manifestó: «Tras un parón bastante máis grande do desexable, desde a Xunta de Galicia decidimos apoiar a reedición desta cita que durante o verán vai ser a que analice o feito xacobeo, os camiños de Santiago, e para iso puxémonos en contacto e colaboración coa Academia Xacobea». Y añadió: «Ademais da temática que ten que ver cos camiños, cos peregrinos, haberá momentos para o lecer como é a actividade musical e tamén para facer unha referencia a unha poetisa ribadense da que este ano celebramos o seu centenario Luz Pozo Garza, a importancia da súa figura e da súa persoa estará presente nestas xornadas».

Xesús Palmou apuntó que las jornadas «entran dentro dos obxectivos e fins fundacionais da nosa Academia que son a investigación, estudo, promoción e divulgación do Camiño».

En efecto, será un evento para analizar diversos aspectos del Camino de Santiago y el fenómeno xacobeo en general, con la participación de catedráticos de diferentes universidades, académicos entre los que se encuentra el deán de la catedral de Santiago, José Fernández Lago, y otros. Y no solo eso, también habrá tiempo para la música, con actuaciones como la de María do Ceo.

El ribadense Manuel Valín es otra persona estrechamente vinculada a Mar por Medio a lo largo de su historia, que no podía faltar en esta ocasión. Miembro del comité científico de Mar por Medio, agradece a la Academia Xacobea y a la Xunta, «a delicadeza de recuperar unhas xornadas que eran o buque insignia da programación cultural que tiña o concello daquela e que se deixou de organizar coa conseguinte perda para a programación cultural ribadense».

Con setenta personas inscritas, a lo largo de tres días intervendrán en Ribadeo reputados expertos en el Camino de Santiago. El acto de inauguración correrá a cargo del conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, y la conferencia inaugural, el viernes a las 17.00 horas, la dará María Josefa Sanz Fuentes, catedrática en la Universidad de Oviedo, quien hablará sobre «O Camiño de Santiago como elemento vertebrador de Europa».

Seguirá una mesa redonda sobre el Camino de Santiago y las tecnologías, con Ildefonso de la Campa, director de Administración e Relacións coa Asociacións do Camiño de Santiago del Plan Xacobeo; Jorge Barreiro Rodas, responsable del Área de Innovación de Turismo de Galicia, y María José García Sexto, directora del Área de Modernización das Administracións Públicas de la Xunta de Galicia. A las 20.00 horas, Nava Castro, directora xeral de Turismo,  inaugurará una exposición sobre el jacobeo y la jornada se cerrará la jornada con un concierto de la Coral Polifónica de Ribadeo. Seguirán dos días repletos de conferencias. El sábado, a las 21.00 horas, habrá un concierto de María do Ceo; el domingo, a las 14.00 horas, de Guillermo Cruzado Martín (pianista) y Rocío García Arias (soprano) y también John Rutherford hablará de cómo el Camino le convirtió en novelista, llevándole a publicar el libro «As Frechas de Ouro».